vin. Mar 5th, 2021

[Piața moto] Prețuri second-hand la început de 2021, mereu surprinzătoare

Omul gospodar își ia vara sanie și iarna car, spune o vorbă românească. Cam așa este și cu motocicliștii care vor să pregătească din timp sezonul, să fie sigur că-l încep de când dă primul ghiocel. Așa că am dat o tură pe OLX să vedem ce motociclete sunt la vânzare la început de 2021.

!!! NU AM VĂZUT PERSONAL NICIUNA DINTRE MOTOCICLETELE PREZENTATE DIN ACEST ARTICOL, LE-AM SELECTAT PE BAZA PREȚURILOR ȘI DESCRIERILOR POSTATE DE VÂNZĂTORI. ÎNTOTDEAUNA LA ACHIZIȚIA UNEI MOTOCICLETE SECOND-HAND VĂ RECOMANDĂM O VERIFICARE ATENTĂ CU AJUTORUL UNUI MECANIC SAU SERVICE AUTORIZAT !!!

Începem căutările cu două modele îndrăgite de începători: Kawasaki ER6N și Honda Hornet.
Kawasaki ER6n este o motocicletă foarte populară la noi, mai ales în rândul începătorilor, pentru că este o motocicletă, simplă, cuminte, ușor de manevrat. În momentul în care ai învățat să mergi pe două roți și simți nevoia să treci la altceva mai mare, mai puternic, în mod cert nu vei sta foarte mult cu ea la vânzare, pentru că sunt mereu alți începători, doritori să o achiziționeze. Fiind foarte populară, oferta este foarte bogată și cumva și prețurile la mâna două par să fie mai aproape de realitate sau cel puțin de metodă noastră preferată de calculare a prețului corect pentru o motocicletă s-h. Am găsit peste 40 de anunțuri cu acest model începând din 2005 până 2014 (ER6N a fost înlocuit in 2017 de modelul Z650) și cu prețuri între 1.900eur(2007) și 4.599€(2014). Dintre acestea ne-au atras atenția următoarele :

Kawasaki ER-6N ABS 2007 @ 2.500€:”In Romania din 2013 dupa cum se vede si pe rarom. vopsea originala, 650 cc, 71cp, servisata la timp, schimbat plăcuțe fata/spate, filtru aer, uleiul la inceputul sezonului, 25.08.2020. Km 31500 in crestere, are toba sport plus cea originala, cauciucuri dot 2019. Posibilitatea A2.

Kawasaki ER6N ’11 -ABS @ 3.200Eur :
“Vand kawasaki er6n ABS an 2011, stare f buna, fara elemente revopsite, 28600 km, functioneaza perfect din toate punctele de vedere.
Nerulat in tara, recent importat din Germania, am toate actele necesare inmatricularii in Ro.
Dotari: ABS, crashbar, protectie manete, extentie oglinzi.
Posibilitate transport, revizie, RAR.
Pret: 3200 euro usor neg”

Kawasaki er6n 2009 ABS @ 2.950€:
“Limitat si pt A2.
Kawasaki er6n in perfecta stare de functionare. Fara jocuri sau bătăi.
ABS
Discuri si placute bune.
Fără carene crăpate.
2 chei.”

Cum ziceam o altă motocicletă foarte populară pentru începători, dar care spre deosebire de ER6N vine cu un motor cu 4 cilindri în linie, este Honda Hornet 600. Am găsit peste 120 de anunțuri pe OLX, cu prețuri variind de la 1.000EUR (an 2000) până la 4.750EUR (an 2013). Noi v-am sugera din nou ca începători să vă îndreptăți căutările spre o motocicletă cu ABS, ceea ce înseamnă generația PC41, după 2007 cel puțin, însă numărul anunțurilor cu ABS nu este foarte mare (am găsit doar 10).
Un anunț care ne-a atras atenția, mai ales prin prisma faptului că spune că este unic proprietar și are 53.000Km(ceea ce este verosimil pentru o motocicletă din 2010) este acesta:
Honda hornet abs @ 3.800 €:
“Vand Honda hornet 600 din 2010 unic proprietar ,cu abs fata spate 53000 km , 105 cp + multe inbunatatiri( semnalizari led,ghidon ,oglinzi, toba, sa retapitata, manete frână si ambreaj ) toate omologate..”

Este foarte comun pentru mulți motocicliști care încep cu ER6N sau cu Honda Hornet, dorind să treacă la ceva mai mare, următoarea lor motocicletă să fie un Kawasaki Z750, o altă motocicletă foarte populară la noi în țară. Am găsit pe OLX 55 de anunțuri cu prețuri variind între 1.948 €(an 2004) și 5.200 € (an 2008 – ceea ce mi se pare exagerat pentru o motocicletă din acel an). După părerea mea, ca fost posesor de Z750 2009 cu ABS și 43.000Km, vândut în 2018 cu 3.200EUR, prețul corect pentru un Z750 din 2008-2012 ar fi undeva între 3200-4500. Personal aș încerca să găsesc varianta R, care vine cu suspensiile de pe Z1000 și încă câteva lucruri în plus față de Z750 standard și care este ușor de identificat după masca frontală diferită și bordul negru cu sigla R.
Anunțurile care mi-au atras atenția au fost:
Kawasaki z750 ABS @ 3.500 €
“SCHIMB/VAND Cu sportiva !!! Z750 in stare excelenta, cauciucuri noi , revizie facut in iulie , moto personal , evacuare sport kit lant nou, 2009”

Kawasaki z750 ABS 2007 @ 3.500 €
“Vând kawasaki z750, an 2007, ABS, 33 000 km, înmatriculată, fiscal, revizie filtre/ule”

Kawasaki Z750 Din 2012 ABS Limitat A2 Unic Proprietar !!! @ 4.750€

Ziceam că mi se pare exagerat 5.200EUR pentru un Kawasaki Z750 din 2008 indiferent câte accesorii are, pentru că foarte aproape de aceea sumă ai putea să-ți iei un Z800, mult mai nou, care poate nu este la fel de agresiv ca aspect ca Z750, dar este o motocicleta de generație nouă, mult mai “tânăra”, produsă între 2013 și 2016. Z800 se vinde la începutului anului la un preț cuprins între 4.500eur (An 2014, Km 10.000, Cauciucuri noi, Tobă Akrapovic) până la 6.200EUR(an 2014- Kawasaki Z800 ABS Limited Edition), însă sunt mai multe anunțuri pe la 5.000-5.500 care pare a fi un preț corect.

[Piața moto] Care sunt cele mai scumpe motociclete second-hand, scoase la vânzare la început de 2021.

Trecem la categoria supersport unde eternele Honda CBR600RR și GSX-R600 ne uimesc în continuare cu prețuri care nu le arată vârsta deloc.
La începutul lui 2021 cei ce își doresc o Honda CBR600RR pot alege din aproximativ 50 de anunțuri cu prețuri între 2700 €( an 2003 45.000km merge foarte bine, cauciucuri Michelin power 5 aproape noi) și până la 7600EUR( CBR 600RR 2015 ABS Anvelope noi 7800 Km). Deși la nivel estetic diferențele sunt foarte mici, personal aș încerca să găsesc una cel puțin după 2009 sau chiar după 2013 (ultima generație produsă). E doar o opinie personală, și oricât de mult mi-a plăcut ediția Hanspree, să dai peste 4.500eur pe o motocicletă din 2008 care îți aduce aminte de filmele de acțiune din anii 90 de fiecare dată când te uiți la bordul ăla gen Knight-Rider…mi se pare mult. V-am mai spus eu am o metodă de evaluare a prețurilor care lasă emoțiile și nostalgiile deoparte.

Însă când vine vorba de motociclete sport, nimic nu este mai uimitor decât prețurile de la “gixere”. Intoteauna în România Suzuki GSX-R, că vorbim de 600, de 750 sau de 1000 a avut statut de cult, lucru ce a dus prețurile în sus foarte mult la motociclete second hand. În 2017 un GSX-R600-750 bun, îl găseai pe la 3.200-4.000EUR. Un prieten a vândut în 2018 un K8 de 600 cu 3800eur și se pare că a făcut o afacere proastă, pentru că dacă îl mai ținea acum putea să-l vândă cu un preț între 4.500EUR-5.600EUR. Iar un GSX-R 750 este între 4.400EUR și 7000EUR. Este mult, este puțin ? nu știu…însă vreau doar să va zic că un GSX-S750 nou 2021, care nu este aceeași motocicletă, dar are același propulsor și este mult mai practică, costă in magazin 7.990EUR cu TVA.

Și lucrurile nu stau mai diferit nici când vine vorba de GSX-R 1000 pe care îl găsim pe OLX cu prețuri între 2.100 (@2004) și 12.500EUR(@2017). Țineți minte totuși că un GSX-R 1000 2020-21 ediție aniversară MotoGP costă 13.990EUR. Am găsit și anunțuri care par mai cu picioarele pe pământ la niște prețuri rezonabile.
Și dacă tot vorbim de superbike-uri, nu putem să nu aruncăm un ochi și după două alte clasice ale categoriei: Honda Fireblade și Yamaha R1.
Pentru Honda CBR1000RR Fireblade am găsit pe OLX 37 de anunțuri, cu prețuri pornind de la 3.300 €(2004) până la 8.680 € (2012 cu ABS “impecabilă și este pentru pretențioși”).
honda CBR1000RR 2010 ABS @ 6 290 € :“Prima inmatriculare : 2011, An de fabricatie : 2010 Model cu cadru gri si ABS, KM : 33510, TOBE SPORT CARBON,Semnale led”
Honda CBR 1000RR @ 4 800 € : ” Honda CBR 1000RR SC57, an 2006, proprietar de 2 ani, 50.000km. Anvelope 80% Michelin Pilot Power 2CT, kit de lanț DID nou (1000km), furca numai ce a avut uleiul și simeringurile schimbate. Stator nou, scărițe sport ValterMoto, tobă LeoVince SBK plus toba originală, filtru de aer sport BMC, indicator treaptă GP Pro, discuri față Brembo în stare perfectă, manete scurte rabatabile, capace protecție motor stânga-drapta. Nu necesită nici o investiție. O vând deoarece vreau să trec la altă categorie.”

Cel puțin după numărul anunțurilor , Yamaha R1 pare să fie o motocicletă și mai populară, fiind înregistrate 70 de anunțuri cu prețuri de la 1.800 €(1998) până la 15.800 € (2018 pregătită de pistă).

Motocicletele adventure touring sunt din ce în ce mai populare la noi în țară așa că nu puteam să nu ne uităm și după câteva motociclete din această categorie.
Am început căutările cu KTM 1290 Super Adventure S și R , pentru că tocmai ce a fost lansat noul model 2021 SAS și ca de obicei sunt posesori ai generației anterioare care își vând motocicleta actuală pentru a-și cumpăra noul model. Am găsit 4 astfel de motociclete cu prețuri de la 12400EUR la 13990EUR.

Apoi am trecut la regele categoriei big adventure, BMW R1200GS. Acum câțiva ani când a fost prezentat noul model R1250GS cu ShiftCam mulți dintre posesorii de GS 1200 s-au grăbit să schimbe modelul și au fost o mulțime de anunțuri de vânzare. În 2021 un R1200GS costă de la 5.300 € (2004) până la 17.500 € (2018) .
Fiind peste 50 de anunțuri pe OLX am găsit câteva care par interesante și ar merita văzute.
Bmw R1200GS @8700EUR:“Bmw R1200GS an 2013
Km 98800
Dotari : ABS, ASC, ESA, manere incalzite, 4 moduri de condus “Enduro, Rain, Road, Dynamic.
Acte in regula, se ofera fiscal!”

BMW R1200 GS, an 2015, 64742 km @ 10 000 €: “BMW R1200 GS, an 2015, 64742 km.

Motocicleta este inmatriculata in septembrie 2018, import Germania.
Are revizia generala facuta, cu 500km parcursi in tara.
Stare tehnica perfecta. Cauciucuri aproape noi.
Are toate dotarile specifice. Nu are navigatie.”

BMW R1200GS Rallye @ 13700EUR : “BMW R1200 GS Rallye cu 25000 km, avand toate cele 3 pachete.
Motocicleta achizitionata in iunie 2018 de la Bavaria Otopeni, noua, 0 km, eu fiind unicul proprietar.
Revizia mare de 20000km efectuata la BMW Oradea, motocicleta avand garantie pana in 06.22.
(Confort, Dinamic si Touring – pornire fara cheie, alarma, asistent profesional pentru schimbarea treptelor de viteza, pachet confort, evacuare cromata, manere incalzite, RDC presiune pneuri, pachet touring, ESA dinamic, ABS pro, moduri de condus profesionale, faruri LED, lumini de zi, cruise control, alarma etc.
Protectii de cilindri de la Touratech.
Topcase Givi si sidecases vario originale de la BMW.
Motocicleta este versiunea Rallye, vine cu o sa dintr-o bucata si parbriz mic pe care cumparatorul le va primi de asemenea.
Pret cu toate cele 3 genti: 14600€.”

Honda AfricaTwin un alt nume sinonim cu adventure touringul se regăsește în 30 de anunțuri pe OLX, cu prețuri de la 1.750 € (pentru modelul iconic din 1990) până la 13.685€ (pentru modelul Adventure Sports CRF1100 din 2020). Mi s-a părut interesant să găsesc în anunțuri și câteva motocicletă cu DCT care au prețuri mai mici decât anunțuri similare cu varianta manuală, de nouă motocicletă cu cutie automată fiind mai scumpă.

Și bineînțeles, pe lângă toate aceste categorii, mai există categoria motocicletelor rare , deosebite.
Pentru ele am scris alt articol unde gășiți topul celor mai scumpe motociclete de pe OLX și Autovit la început de 2021.

Așadar după cum vedeți “are balta pește”, există suficiente variante pentru orice tip de motociclist, la fel și prețurile sunt pe măsura fiecărui buzunar. Unele prețuri sunt bune, altele exagerate, fiecare trebuie să-și facă calculul personal. Pe site gasiti metoda noastră preferată de a evalua prețul corect al unei motociclete second-hand.
[Opinii][Tips’N’Tricks] Cum determini prețul corect al unei motociclete second hand
În plus puteți analiză cum au evoluat prețurile motocicletelor second hand conspectând rapoartele noastre despre piață second hand din anii anteriori.
[Opinie][Piața moto] Prețuri de toamnă la second-hand-uri, mereu în creștere… [2019]
[Piața moto] Prețuri de toamnă la second-hand-uri [2018]

Lasă un răspuns