[Motociclete noi][2019] Prima unitate Yamaha Ténéré 700 a ajuns în România.
Una dintre cele mai așteptate motociclete a ajuns și pe meleagurile românești. După ce am văzut-o ani la rândul la EICMA sub diverse variante concept și chiar în varianta finală anul trecut, în sfârșit a ajuns la Motodynamics , importatorul oficial Yamaha în România, prima unitate Yamaha Tenere 700. Cineva cred că abia așteaptă să iasă actele și să o scoată la o tură, motocicletă făcând parte din primul lot de motociclete pre-comandate online .
De ce este atât de multă lume entuziasmată de acest model? Pentru că pare să fie exact veriga lipsa dintre mersul pe stradă și mersul off-road, o motocicletă capabilă să descopere noi orizonturi în zone izolate dar utilizabilă și pe drumurile de asfalt.
Inima motocicletei este propulsorul CP2 de 689cc în 4 timpi cu doi cilindri, răcit cu lichid ce folosește tehnologia Crossplane ce dezvoltă 72cp@9,000rpm si are un cuplu de 68Nm la 6.500 rpm. Este motorul întâlnit pe Tracer-ul 700 și pe MT-07, dar reinterpretat, cu unele modificări pentru a avea un cuplu mai puternic de la turații joase.
Cadrul din ţeavă de oţel tip dublu leagăn este complet nou, a fost proiectat special pentru acest model.
De aceea a fost nevoie de doi ani de teste în cele mai grele condiții, pentru a verifica atât comportamenul cât și fiabilitatea acestui model în condiții de utilizare mai dure. Printre testeri din faza de dezvoltare s-a innumarat inclusiv pilotul de rally raid Adrien Van Beveren.
La nivel de design, se vede clar influența de rally raid, de la parbrizul care se prelungește cu o mască transparență peste luminile full LED, la bordul pătrățos, rezervorul și șaua îngustă, motocicleta arată similar cu ce vezi la Dakar sau Africa Eco Race.
Având garda la sol de 240mm, roata faţă de 21” și roată spate de 18” , iar suspensiile cu cursa mărită (210mm față, 200mm spate), pare să fie cea mai potrivită motocicletă pentru off-road din clasa medie, deși pare să fie într-o clasa aparte.
Pentru a evita problemele în zonele izolate ce pot apărea din cauza electronici, motocicleta este cât se poate de basic. Singurul lucru „modern” este prezența ABS-ului (obligatoriu pentru motocicletele vândute în UE), dar care poate fi decuplat.
Predispoziția pentru off-road vine cu un dezavantaj pentru rideri mai scunzi, șaua standard are înălțimea de 880mm, însă există și un chit care o mai poate cobora un pic.
Dacă până acum motocicleta se putea comanda doar online, în curând, după ce vor fi livrate primele unități, motocicleta va putea fi comandată în rețeaua dealerilor Yamaha, prețul de pornire fiind 9.990Eur. Cei ce s-au grăbit și au comandat online, pe lângă faptul că vor fi primii care se bucură de acest model, au avut parte și de un discount.
Vestea bună pentru cei ce sunt încă nehotărâți, este că în curând va sosi și unitatea de test-ride care are trebui să ajute mai mult potențiali cumpărători pentru a lua o decizie si pe care așteptăm și noi nerăbdători să o testăm.