Redbull Romaniacs + Yamaha Tenere = Love… o poveste de dragoste începută de Pol Tarres și completată de Kevin Gallas.
Povestea de dragoste între cea mai dură cursă de hard enduro din lume și Yamaha Tenere a început în 2021, când Pol Tarres a fost primul rider din lume ce s-a gândit să se prezinte la start cu o motocicletă de peste 200Kg pentru a parcurge traseul clasei Bronze. Interesant este faptul că înaintea lui au mai existat rideri ce s-au înscris la Redbull Romaniacs și chiar au reușit să termine toate zilele de competiție cu motociclete mari adventure, însă mereu la clasa Iron.
Primul care a încercat o astfel de nebunie a fost Gerhard Forster, care în 2008 a venit la Romaniacs cu o motocicletă Touratech BMX R9X , practic un BMW R nine T modificat de către Touratech special pentru a participa la Redbull Romaniacs. Aproape 10 ani mai târziu, Quinn Cody a demonstrat că se poate termina traseul de la clasa Iron cu un KTM Adventure 1090 R în 2017. Însă nimeni, până în 2021, nu s-a gândit să se înscrie la clasa Bronze cu o motocicletă adventure, chiar organizatorii declarând că este imposibil să parcurgi traseul de la această clasă cu o motocicletă atât de mare.
Drept urmare, anul acesta a fost anul cu cele mai multe Yamaha Tenere 700 înscrise la Romaniacs.
La categoria Iron, Andy Janik din America și David Szczotka din Polonia au luat startul pe Tenere 700. Dacă pentru Andy, din păcate competiția s-a încheiat în a două zi de off-road, unde deși a reușit să termine traseul, nu l-a terminat în timp util și a fost descalificat, pentru David, lucururile au mers mult mai bine, acesta terminând competiția pe locul 5 la general.
Însă probabil cea mai mare surpriză a produs-o Kevin Gallas din Germania, care a reușit să câștige clasa Bronze, folosind o Yamaha Tenere. Kevin a atras atenția încă din ziua prologului când a pilotat magistral Tenere-ul peste obstacolele din centrul Sibiului și dacă inițial își dorea doar să termine traseul, după cum a declarat chiar el, după a 3-a zi, văzând că se află în fruntea clasamentului, a realizat că ar putea chiar să câștige această competiție la clasa Bronze.
Si bineinteles, nu putea sa lipseasca Pol Tarres, care anul acesta a ales sa participe la clasa Silver, ce a avut un traseu extrem de dificil (probabil, la fel ca si cel de la Gold, a fost cel mai dur de pana acum). Pol a reusit sa ajunga la sfarsitul competitiei ocupand locul 60 la general.