[motoEvenimente] Redbull Romaniacs : Manuel Lettenbichler conduce după primele două zile, Mani Gyenes lider la clasa Iron
Germanul Manuel Lettenbichler, câștigătorul ediției 2019, a fost cel mai rapid în a doua zi, din munți. Datorită acestei performanțe, Manuel conduce acum în clasamentul general. Mani Gyenes este lider la Iron, chiar dacă în urmă cu două săptămâni mergea folosindu-se de cârje. Vineri, în a treia zi de off-road, concurenții vor rula pe cel mai dur și lung traseu al ediției, iar, conform prognozei, și vremea se schimbă radical. Ploaia și temperaturile scăzute vor lua locul soarelui blând și ceții mistice de până acum.
Ziua 1 Off-Road
Supranumit „Regele Carpaților”, datorită celor șase titluri, britanicul Graham Jarvis a fost cel mai rapid în prima zi de off-road, dovedind că la cei 45 de ani ai săi încă mai poate să își impună ritmul. Manuel Lettenbichler și Billy Bolt, cu aproximativ 20 de ani mai tineri, au completat podiumul zilei cu 114 km de urcări și coborâri abrupte de-a lungul Văii Oltului.
Billy Bolt a pornit primul în aventura pregătită pentru prima zi de off-road, o zi petrecută în apropierea Văii Oltului. Britanicul a fost urmat de Alfredo Gomez, de Wade Young, Graham Jarvis și Manuel Lettenbichler. Nu a durat mult până când distanța inițială de la start a dispărut complet, deoarece aproape întreaga zi plutonul fruntaș a avansat în grup. Din cauza unor setări la motocicletă, remediate de abia în service point, spaniolul Alfredo Gomez a pierdut contactul cu grupul fruntaș . Pe deasupra, Alfredo a și lovit cu umărul un copac, iar camel bag-ul pe care îl poartă în spate s-a desprins, ceea ce i-a făcut și mai dificilă sarcina de a încheia ziua pe o poziție bună. Cei patru rideri rămași în frunte au trecut la secunde distanță unul de altul prin majoritatea checkpoint-urilor/punctelor de control, au ajuns împreună la service point-ul de la mijlocul traseului, unde au fost prinși din urmă de Taddy Blazusiak, care a făcut astăzi o cursă excelentă. În ciuda tuturor dificultăților aruncate în fața lor de echipa organizatoare, secțiuni aproape imposibil de depășit – precum Olt Up, Sheepfarmer, Martin´s Idea sau teribilul Titanic -, niciunul nu a reușit să se desprindă decisiv. Și, printre ei, „Asasinul Tăcut”, Graham Jarvis. Britanicul i-a depășit pe Gomez și pe Young și a anulat diferența de 7 minute față de Bolt, care a luat startul primul. Jarvis a încheiat ziua după 5 ore 14 minute și 49 de secunde, cu cel mai bun timp, conducând în clasamentul general cu 41 de secunde în fața lui Manuel Lettenbichler și cu 4 minute și 20 de secunde în fața lui Young. Bolt, Blazusiak, Gomez și Mario Roman trag încă speranțe să îl ajungă din urmă pe Jarvis în zilele ce urmează.
După prima zi de off-road, la clasa Silver, lupta se pare că se va da între doi competitori. Peter Weiss, locul 3 după calificările de ieri, a condus impecabil astăzi și a terminat pe locul 1, urmat la mai puțin de 2 minute distanță de francezul Fabien Poirot. Locul 3 al clasei este ocupat de Adrian Mihu, însă sportivul român este la aproape 40 de minute distanță în spatele celor doi. Alexander Gehlert conduce autoritar clasa Bronze, câștigând și etapa de astăzi. Germanul este urmat de Eddie Findling, la 1 minut și 25 de secunde în urmă, și de francezul Bernard Hugo, la 5 minute și 1 secundă. La clasa Iron, Mani Gyenes se ține tare pe urmele lui Courty Romain, diferența dintre cei doi fiind de doar 1 minut și 18 secunde în lupta pentru locul I.
Ziua 2 Off-Road
Britanicul Graham Jarvis a fost primul pe traseu în a doua zi de off-road, un dezavantaj care face însă parte din regulile jocului.
După primele 45 de minute, Letti avea un avans de aproape 2 minute în fața lui Jarvis. Young, Bolt și Gomez au început și ei excelent ziua și se apropiau cu pași repezi de lider, când au început să apară problemele. Billy Bolt a căzut de pe motor până pe fundul unei văi și a pierdut minute prețioase urcând înapoi pe traseu, ca să își recupereze motocicleta. Taddy Blazusiak, la rândul său, a renunțat să revină pe traseu după ce a ajuns în service point, din cauza unor dureri mari la umăr. Gomez l-a ajuns din urmă pe Young și au parcurs împreună kilometri buni din cursă până în ultima parte a zilei, când sud-africanul a forțat la maxim pe un traseu cursiv, în timp ce spaniolul a decis să meargă mai prudent, de teama unei accidentări, pierzând astfel contactul cu plutonul fruntaș. Lupta pentru victoria zilei a rămas, așadar, să se dea între Jarvis și Lettenbichler. Germanul a ajuns la service point cu 50 de secunde în urma lui Jarvis. Până la următorul checkpoint acesta l-a ajuns din urmă, iar din acel moment, cei doi au rulat unul în spatele celuilalt până la sosire.
Deși a trecut primul linia de finiș, la o secundă distanță de Letti, Jarvis a căzut pe locul secund în clasamentul general, iar pe trei se află Wade Young, la 5 minute 13 secunde în urma lui Letti. Șanse la o poziție pe podium mai păstrează acum Alfredo Gomez și Billy Bolt, următorul concurent, Mario Roman, fiind la aproape 40 de minute distanță de lider.
Bătălie pe muchie de cuțit la clasa Silver. Doi dintre concurenți s-au desprins de restul plutonului și se vor lupta în următoarele două zile umăr la umăr pentru locul I. Peter Weiss a ieșit primul pe traseu astăzi, urmat la câteva minute de francezul Fabien Poirot. Cei doi s-au succedat la conducerea cursei, Poirot a ajuns primul în checkpoint 2, dar Weiss l-a întrecut până la service point. Francezul a revenit și a trecut primul prin checkpoint-urile 6 și 7, după care a fost din nou întrecut de danez, care nu a mai cedat conducerea cursei până la final. Ecartul general dintre cei doi este acum de 2 minute și 49 de secunde. La clasa Bronze, germanul Eddie Findling pare să se detașeze în poziția de câștigător. După calificări și două zile de off-road, Findling are aproape 10 minute avans față de Bernard Hugo, ocupantul locului secund, și de aproape 20 de minute față de Alexander Gehlert, care ocupă poziția a treia. Doar ceva neprevăzut l-ar mai putea face pe Findling să scape victoria printre degete. Mani Gyenes, singurul atlet care a încheiat toate cele 16 ediții ale Red Bull Romaniacs, a reușit o cursă excelentă în ziua a doua și a trecut pe locul întâi în clasamentul general al clasei Iron. Sătmăreanul are un avans de 30 de secunde în fața lui Courty Romain – și el un pilot care în condiții normale este peste clasa Iron, dar care însă a decis să concureze la ea din pricina unei accidentari. La clasa Atom, competiția pare a fi tranșată și este probabil să avem un competitor român în fruntea clasamentului.
Dan Mateescu conduce cu 16 minute în fața lui Rich Mumford și cu peste o oră în fața lui Euzebio Reverte.
A treia zi de off-road vine și ea cu deja obișnuitul start de la 7.45 dimineața. Clasa Gold are de parcurs 135 de kilometri cu multe secțiuni tehnice, inclusiv una în care chiar și cei mai buni rideri din lume sunt sfătuiți să coboare din șa și să meargă pe lângă motocicletă. Clasa Silver are alocați 130 km, clasa Bronze 128 de kilometri, iar la Iron și Atom concurenții vor parcurge 114, respectiv, 106 km.
Rezultate complete le gasiti aici: https://www.redbullromaniacs.com/results/