Standul Ducati de la EICMA 2017
Faptul că în duminica dinainte salonului am văzut live-streaming-ul pe net cu prezentarea noilor modele Ducati m-a făcut să trec standul celor din Borgo Panigale primul pe lista locurilor pe care trebuie să le văd la EICMA. Toată agitația creată în jurul noului Panigale V4 a făcut ca standul celor de la Ducati să fie extrem de animat chiar și în zilele rezervate presei.
Pe lângă Panigale-ul V4 cu versiunile V4, V4S și Speciale, Ducati a venit la salon cu următoarele noutăți: Scrambler-ul inedit de 1100, Multistrada 1260 și o versiune Corse pentru Panigale 959. Bineînțeles nu au lipsit de la stand și modelele anterioare de Multistrada 950, Multistrada 1200 Enduro, Scrambler de 800cc, devenit acum „Scramblerul mic” , X Diavel, Panigale 959, HyperMotard și două exemplare de curse, motocicleta de MotoGp a lui Andreea Dovizioso și cea de WSBK a lui Chaz Davies.
Panigale V4
Să încep întâi cu „Simfonia Italiană”. Noul Panigale V4 este o motocicletă extrem de așteptată de către public, anul acesta cei de la Ducati ne-au tot chinuit cu diverse teaser-uri, poze spion „scăpate” pe net și tot așa. Clar regina balului la standul Ducati a fost versiunea Speciale a lui Panigale V4, care spre deosebire de verisunea standard dezvoltă 226cp,are o greutatea de 173Kg (la gol), iar cuplul este același cu varianta standard, de 124Nm.
Scrambler 1100
După ce au modificat Scramblerul clasic în toate modurile posibile : cafe racer, Desert Sled și mai ales toate culorile, existând în prezent 8 variante de Scrambler, cei de la Ducati s-au gândit să pompeze puțini steroizi, să-l facă un pic mai puternic. Pentru varianta 1100, s-a folosit motorul cu doi cilindrii Desmodue de pe Monster 1100. Singură mea problema cu acest model, care arată senzațional, poate chiar mai bine decât Scramblerul de 800, este legată agilitatea și manevrabilitatea acestei motociclete, motorul mai mare facand-o si mai grea cu vreo 12-14 Kg în plus. Ducati însă ne promite că și Scramblerul mare va fi o motocicletă la fel de distractivă că surioară mai mică. De asemenea se vedea un rafinament în plus la nou model, parcă materialele folosite sunt de calitatea mai bună.
MultiStrada 1260
La nivel de design, noua MultiStrada păstrează liniile cu care ne-am obișnuit. Performanțele au fost însă îmbunătățite astfel încât să ofere o experiență foarte plăcută la mers. Îmbunătățirea majoră vine la nivelul cuplului la turații joase și medii, îmbunătățire conferită de cilindreea mărită. Astfel noua versiune de motorizare se diferențiază în clasa ei prin faptul ca la 4000rpm are cel mai mare cuplu din clasa ei, fix zona unde cei mai mulți dintre noi utilizăm motorul când mergem în regim de touring.
Panigale 959 Corse
Nouă versiune vine în „haine” de MotoGP cu câteva îmbunătățiri la rulare prin upgrade-ul primit la nivel de suspensii. 959 în versiunea Corse beneficiaze de suspensii full Ohlins cu furcă NIX30 de 43mm și amortizor TTX pe spate. Sunetul este oferit de o evacuare Ducati Corse by Akrapovic.
Monster 821
Ultima noutate la standul celor de la Ducati este Monsterul de 821cc, prezentat pentru prima dată cu câteva săptămâni înainte la Rimini. Din păcate pre-lanseara de la Rimini, cât și prezența noului Panigale V4 au făcut că Monsterul să fie ignorat de vizitatori.Motorului de 821cc care dezvoltă 109cp și un cuplu de 86Nm, i se alătură și ABS-ul standard și DTC-ul.
Iar pentru a intră și mai bine în atmosfera de la standul Ducati, vă invităm să urmăriți acest clip: