aprilie 17, 2024

[TEST] #motoGear : CIZME MOTO SENDRA SETA SPRINTER CHOCOLATE-EVOLUTION TANG

DESPRE SENDRA
Ceea ce a început ca o mică afacere de familie a devenit unul dintre cele mai importante mărci de cizme din lume, datorită expertizei.
Povestea din spatele succesului Sendra Boots a început acum peste 100 de ani. Peste 100 de ani ce încorporează expertiza a patru generații, de la fondatorul mărcii, Andrés Sendra, până la strănepotul său Francisco Javier Sendra, actualul director al companiei și liderul unei echipe de peste 170 de specialiști în încălțăminte, modă, design și producție.
În fiecare an, 200.000 de perechi de cizme trec prin mâinile acestor 170 de meșteri, experți într-un proces ce include 250 de operațiuni de producție.
Mâinile meșterilor și mașinile neobosite se pregătesc să modeleze cu grijă piesele componente într-o adevărată operă de artă.
Proiectarea, tăierea și modelarea pielii, brodarea motivelor specifice pentru Sendra, ofera fiecărei cizme un finisaj perfect. Acestea sunt etapele care compun procesul de fabricare a cizmelor Sendra în 250 de pași, printre care se numără cusăturile Goodyear – tehnologia care stă la baza reputației mărcii Sendra pentru o calitate imbatabilă.
Sistemul Goodyear presupune cusătura dublă a pielii la unitatea de talpă, făcând ghetele foarte puternice și de lungă durată. Cusăturile interioare unesc partea superioară a pielii de branț și coadă, în timp ce cusătura exterioară atașează rama de talpă. Unitatea de talpă este formată din două tălpi separate cu un strat de plută între ele pentru a acționa ca un izolator termic și pentru a optimiza confortul prin susținerea piciorului.
În continuare, cizma este șlefuită și lustruită cu drag în jurul marginilor și tocurilor sale, înainte de aplicarea vopselelor, a finisajelor cu ceară de Carnauba și anilină. Cizma este apoi păstrată pe raft timp de trei zile, timp suficient pentru a se asigura că curbele cizmei sunt setate în memoria pielii.

Traseul este precis, consecvent și meticulos, cu 250 de etape de producție pe parcurs, fiecare dintre ele fiind pline de măiestrie, grijă, calitate și perfecțiune.

FOTO: Ștefan Manu ©

Pe lângă cizmele de cowboy tradiționale, cei de la Sendra produc și o gama dedicată motocicliștilor, care spre deosebire de cizmele normale vin cu întărituri în zona călcâiului și a vârfului. În cazul cizmelor ciocate, pentru a face mai ușoară utilizarea lor pe motocicletă, vârful este tăiat drept așa cum se întâmplă și în cazul modelului SENDRA SETA SPRINTER CHOCOLATE-EVOLUTION TANG pe care le-am luat pentru a le testa de la BBmoto Otopeni.

Acest model este realizat din piele naturală, cu ham la gleznă, toc aproape drept, combinând atât stilul biker, cât și cel de cowboy într-unul singur. Este o cizmă perfectă dacă îți place stilul western și dacă apreciezi calitatea lucrurilor făcute cu atenție, manual.

Cizmele cowboy unisex din piele naturală Sendra Boots 7862 Seta Sprinter Chocolate Evolution Tang au următoarele caracteristici:

Curele de cizme interschimbabile asortate.
Înălțimea aproximativă a piciorului: 31 cm.
Înălțime aproximativă a tocului: 4,5 cm.
Cu talpă exterioară din piele naturală
Ham de gleznă
Combină atât stilul motociclist, cât și cel de cowboy într-unul singur
Fabricat manual în Spania.

 

 

 

 

Test propriu-zis
Am luat aceste cizme în Decembrie pentru a le purta în principal la ieșirile cu Rebelul 1100 DCT, dar și alte motociclete din categoria cruiserelor pe care le voi testa acest sezon.
În primul rând m-a atras lucrătură, atenția pentru detalii și pielea folosită de foarte bună calitate. Este suficient să ții în mâna o cizma de la Sendra că să înțelegi că fiecare cizme produsă de ei este o opera de artă.

FOTO: Ștefan Manu ©

Înainte să vă zic despe cum este să foloseșți aceste cizme pe motocicletă, trebuie să vă zic câteva lucruri importante de știut înainte de a cumpăra o pereche de astfel de cizme.
În primul rând trebuie să vă asigurați că mărimea este cea potrivită. Aici mă refer în primul rând lungimea tălpii să fie potrivită.Este recomandabil să fie 1-1,5m spațiu de mișcare, dar fără ca cizma să-ți joace în picioare. Apoi este important ca în zona unde talpa piciorului are latimea cea mai mare cizma să fie fixă, dar fără să te strângă exagerat (zona aceasta o să se mai lase după câteva purtări). Și în ultimul rând glezna trebuie să intre lejer prin cotul cizmei, lejer înțelegând din nou un pic forțat la început, ulterior, urmând să se mai lase pielea și din această zona. Că un sfat, pentru a proba mai ușor astfel de cizme se recomandă să folosiți o pungă de plastic peste ciorap.
După ce v-ați asigurat că cizmele sunt mărimea care trebuie, înainte de prima ieșire cu motocicleta, vă recomand să mergeți un pic cu ele pe jos, pe astfalt și chiar să frecați în mod voit talpa de asfalt de câteva ori, pentru a curăța stratul de piele de pe talpa și a avea aderență mai bună. Dacă plecați direct pe motocicletă cu ele șifaceți prima oprire într-o benzinărie unde este posibil să dați de motorină pe jos, întâlnirea dintre pielea de pe talpa și o suprafață alunecoasă nu o să fie prea plăcută.

Un alt aspect care trebuie avut în vedere, este că le ia ceva timp până o să devină confortabile la adevărata valoare. Mie mi s-a părut că au trebuit cam 5-6 purtări, inclusiv cu mers pe jos, ca să ia formă piciorului meu și să se simtă excelent de confortabile. Dacă la prima purtare mi s-au părut destul de rigide, similar unor clăpari de schi, acum pot să stau lejer o zi întreagă încălțat cu ele, fără să mă jeneze ceva.
Un lucru interesant este că talpa are un strat de pluta umedă, care are rolul de a lua exact formă piciorului vostru, făcându-le să vină efectiv turnate după câteva purtări. Din cauza această nu aș luat niciodată acest gen de cizma second hand, pentru că odată uscat acel strat de pluta, rămâne formă piciorului care le-a purtat.

La prima purtare am avut ceva emoții că ar fi prea rigide și că o să-mi fie greu să schimb vitezele sau să acționez frâna spate, însă croiala permite toate aceste mișcări lejer. Chiar am și condus cu ele mașini, fără să am probleme să apăs pedalele și deși talpa este mai rigidă, poți să le foloseșți lejer zi de zi la orice activitate ca pe niște cizme normale de cowboy. Am menționat special cowboy, pentru că de obicei cowboy-ii nu stau în oraș și nu merg pe jos pe trotuare de granit, marmură, gresie… Mersul pe jos pe astfel de suprafețe dure mi s-a părut singurul moment mai puțin confortabil,talpa fiind rigidă, nu amortizează șocurile la fel de bine cum ar amortiza o talpă de cauciuc. Eu de exemplu dacă aș pleca la o tură lungă cu motocicleta în care știu că o să vizitez și diverse atracții turistice unde trebuie să merg mult pe jos, mi-aș mai lua o pereche de încălțări separat doar pentru partea de vizitat perpedes.

FOTO: Ștefan Manu ©

Legat de temperaturile de purtare, eu am început să le port prin Februarie când afară erau undeva pe la 11°C și cel puțin în oraș, la viteze mici, a fost ok. În schimb la o tură mai lungă, m-a prins o ploaie cu grindină, ce a scăzut rapid temperatura de la 20°C la 11°C grade și în mers, la 100Km/h se simțea destul de răcoare la picioare. Legat de ploaie, ele nu sunt waterproof, însă dacă este o ploaie mai lejeră nu o să-ți intre apă. Partea de sus, care urcă pe gamba se udă mai ușor, fiind din piele mai subțire, partea de jos a cizmei, fiind din piele mai groasă și cu întărituri, îți oferă o protecție moderată la ploaie. Pe mine când m-a mai prins ploaia și eram cu ele, cu pantaloni trași peste partea înalta a cizmei, nu am avut probleme să ajung cu șosetele ude, însă au fost ploi lejere de primăvară cu mers maxim 30 de minute prin ploaie. Bănuiesc că ai putea să le dai și cu un spray rezistent la apă, însă trebuie testat înainte într-o zonă mai puțin expusă pentru a vedea ce reacție are soluția aceasta aplicată pe piele, pentru că nu ai vrea să strici frumusețe de cizme.

Legat de rezistență lor, am auzit numai lucruri bune, fiind oameni care zic că le-au folosit 7-10 ani și înclin să cred asta dacă mă uit la pielea folosită. Deocamdată au apărut niște zgârieturi superficiale pe stânga de la schimbătorul de viteze, în rest, după aproape 6 luni, în care probabil le-am purtat de vreo 15 ori dintre care de 3 ori la ieșiri mai lungi cu motorul în afară orașului, pot să zic că arată aproape la fel ca atunci când le-am scos din cutie.

FOTO: Ștefan Manu ©

Ca o concluzie sunt niște cizme deosebite ca aspect și realizare în primul rând, care ies în evidență. În plus există și varianta de cizma scurtă/botină, care se încălța mult mai ușor. Dacă oricum aveți de gând să le purtați cu pantalonii peste ele, mi se pare mult mai practică varianta scurtă. Eu am ales varianta înalta, pentru că îmi place look-ul autentic de cowboy.
În ambele cazuri recomand să le probati fizic înainte de achiziționare. Deși în cazul meu numărul 46, pe care îl port de obicei, s-a potrivit perfect, nu aș avea încredere totală în size-chart, pentru că depinde foarte mult de cât de lat aveți talpa piciorului și glezna.
La magazinul celor de la BBmoto din Otopeni există un colț dedicat al mărcii Sendra cu foarte multe modele de cizme atât de cowboy cât și alte stiluri, unde puteți să probati și să vedeți exact ce vi se potrivește cel mai bine.

Lasă un răspuns

Please disable your adblocker or whitelist this site!