Test Ride BMW S1000R
[su_lightbox src=”https://www.youtube.com/watch?v=LCFdK-ykQ4E”][su_button url=”https://www.youtube.com/watch?v=LCFdK-ykQ4E” style=”soft” background=”#d12c41″ size=”4″]video de la test ride S1000R[/su_button][/su_lightbox]
Fiind un fan al motocicletelor naked dar mai ales ale streetfighterelor puse mereu pe scandal, atunci când am aflat de RideTestul BMW Mottorad primul gând a fost la S1000R. M-am uitat pe lista modelelor disponibile şi …dezamăgire, căci toată lumea era înnebunită să testeze fratele mai mare , supersportiva RR, aşa că naked-ul “diform” şi “mai slab cu 40 de cp” nu era pe lista. Am dat un telefon organizatorilor şi la întrebarea “ce model aţi vrea să testaţi?” am răspuns cu juma de gură “aş fi vrut S1000R,dar am văzut că nu e pe lista” . Răspunsul primit , “nu este, dar putem să-l aducem”, m-a făcut să abia aştept ziua în care eram programat la ride test.
Nu va lăsaţi pacalti, această motocicletă nu este nici rudă săracă şi nici fratele mai mic şi prost al RR-ului , este doar varianta mai umană, coborâtă în stradă de pe circuit pe care o poţi folosi zi de zi atât în oraş, cât şi în afară lui la plimbări mai lungi, iar la o adică poţi să ţii piept lejer vitezanelor chiar şi pe circuit.
Ca să ştiţi cu ce bestie avem de a face, puteti verifica specificaţiile tehnice complete prezentate pe site-ul celor de la BMW. Pe scurt : 999cc , 160cp@11.000 rpm , 112Nm@9.250 rpm, 207Kg cu plinul făcut,standard Race ABS,ASC ,DTC, 3 moduri pentru suspenie, opţional Dynamic Damp Control , Quickshifter, .
Primul lucru pe care l-am observant când m-am urcat pe motocicletă este comfortul. La cei 1.85m ai mei, scăritele sunt puse foarte confortabil nesimţind nicio tensiune în picioare (aşa cum se întâmplă la Z1000 de ex. ) Deasemenea tot legat de confort , venind de pe S1000RR, ale cărui semighidoane îţi solicită destul de serios antebraţele, poziţia mai înaltă a ghidonului de pe R este extrem de confortabilă. Motocicleta este foarte suplă, având un rezervor foarte îngust comparativ cu alte modele naked, iar felul în care este distribuită greutatea o face să se simtă foarte uşoară şi să fie foarte manevrabilă. Acum nu va imaginaţi că este la fel de confortabilă că un tourer sau ca surioara ei S1000XR.
Dacă este să ne referim doar la ghidon şi butoanele de setări de pe el putem să vorbim o săptămâna pe puţin. Setările care se pot realiza din mers, doar apasând câteva butoane, sunt de neînchipuit. Motocicleta dispune de patru moduri(doar două dacă este pachetul standard) pentru mers : Rain , Normal , Dynamic, Dynamic Pro . Astfel în funcţie de modul ales se modifică puterea motorului, răspunsul la acceleraţie, nivelul ABS-ului şi al Traction Controlului şi multe altele. Pe ghidon pe lângă butoanele clasice de semnalizare,lumini etc, mai avem butoane pentru cruise control, încălzirea în mânere şi ABS. Dacă e ceva ce nu mi-a plăcut la această motocicletă(dar este valabil la întreagă gama BMW) este butonul de semnalizare. Mi se pare cursa prea scurtă a butonului, de multe ori nefiind sigur că semnalizarea funcţionează şi trebuind să mă uit în bord.
Pentru setarea suspensiei electronic, există 3 moduri, soft, normal şi hard. Eu am ales să merg doar în modul hard şi pot să spun că motocicleta parcă stătea lipită de şosea fără însă să resimt şocuri foarte dure. O caracteristică care m-a dat pe spate, la figurat doar din fericire 🙂 , este DDC – Dynamic Damping Control. În mare, cu ajutorul acestui sistem, motocicleta întăreşte suspensiile faţă şi spate în funcţie de situaţie pentru a avea o tracţiune şi o aderenţă cât mai bună. Concret motocicleta întăreşte suspensia spate atunci când accelerezi, suspensia faţă atunci când frânezi, simultan faţă spate, după nevoie când eşti în curbe , toate astea luând în calcul viteză motocicletei, nivelul de accelerare sau de frânare, gradul de înclinare. Acest sistem face ca motocicleta să aibă o manevrabilitate extraordinară cu o precizie chirurgicală. Efectiv de fiecare dată , motocicletă se duce, se lasă , se opreşte aşa cum vrei tu. Quickshifterul(dotare opţională) este extreme de util în reprizele de accelerare . Deşi am fost tentat să spun că nu mi se pare mare brânză, că nu văd ce mare îmbunătăţire pot să aducă alea 2 secunde cât îţi ia să tragi ambreiajul, după ce îl foloseşti prima oară îţi vine să zici că aşa este normal şi că aşa ar trebui să fie la toate motocicletele.
Graţie tuturor acestor sisteme , cei 160 de cai dezvoltaţi de motor la 11000 de ture, nu se simt periculoşi şi fac ca motocicleta să se simtă foarte sigură cu un control extraordinar.Însă nu va lăsaţi păcăliţi , S1000R este o bestie gata să se ia la harţa cu orice adversar în stradă şi care poate “muşca” şi din proprietar dacă este împinsă peste limite.
Cu siguranţă această motocicletă este în vârful lanţului trofic , pe segmentul de naked/street-figher, fiind în lupta directă cu Aprilia Tuono V4R, KTM 1290 Super Duke R .
Dacă este ceva care să nu-mi placă la motocicletă asta este preţul 🙂 , justificat de altfel de toată tehnologia. Preţul pentu modelul de bază este 13.589 € cu TVA iar cu toate dotările opţionale poate ajunge undeva pe la 16.000€
Pentru cine şi-o permite şi vrea o motocicletă cu capacitaţile unei super-sportive dar pe care poate să o folosească zilnic fără să renunţe la confort , recomandăm cu incredere BMW S1000R.
Evaluare motocicletă
-
8.5/10
Confort - 8.5/10
-
9/10
Putere - 9/10
-
9.5/10
Manevrabilitate - 9.5/10
-
8.5/10
Estetic - 8.5/10
-
10/10
Fun factor - 10/10
9.1/10
User Review
( vote)
Evaluare motocicletă
-
8.5/10
-
9/10
-
9.5/10
-
8.5/10
-
10/10
User Review
( vote)Photo credits : BMW Group Press Global
Multumim BMW Motorrad Iasi pentru posibilitatea de a testa aceasta motocicleta.