Test Ride S1000 XR
[su_lightbox src=”https://www.youtube.com/watch?v=iy25WlVS828″][su_button url=”https://www.youtube.com/watch?v=iy25WlVS828″ style=”soft” background=”#d12c41″ size=”4″]video de la test ride S1000XR[/su_button][/su_lightbox]
Personal nu sunt fan al acestui gen de motociclete, însă cum nu refuz niciodată şansa de a merge pe o motocicletă nouă am zis să văd ce este cu motocicleta asta despre care s-a tot vorbit în 2015. Nici nu aveam cum să fiu fan al acestui gen, pentru că după cum zic cei de la BMW, motocicleta se încadrează într-o nouă categorie numită Adventure Sport. Acest lucru implică atât calităţi de sport-touring, performanţe excelente în pilotajul sportiv şi un nivel ridicat de confort, cât şi caracter practic în uzul cotidian.
Cei de la BMW nu numai că pot să spună că se pricep la segmentul adventure, fiind probabil lideri de piaţă cu bestseller-ul R1200GS, dar mai mult, se pot lăuda chiar că au inventat acest gen în anii ’80 cu R80G/S. Bucurându–se de un succes extraordinar şi pe segmentul de superbike odată cu lansarea în 2011 a lui S1000RR, pare oarecum firesc că s-au gândit să amestece cele două lumi apărând astfel o nouă specie : Adventure Sport.
Astfel că, lângă supersportiva S1000RR, lângă stăpânul străzilor S1000R, în 2015 a apărut S1000XR, cu un look derivat din gama GS, dar având ca inimă, motorul cu 4 cilindrii în linie de 999cc de pe gama S şi cu toate inovaţiile electronice reprezentative : ASC,DTC şi ABS Pro.
Pe scurt, motocicletă are la baza nakedul S1000R cu cei 160cp, dar pe un şasiu mai mare şi mai solid, cu toate sistemele electronice de ultimă generaţie, plus suspensii orientate mai mult pentru adventure. Acest propulsor produce cuplu din plin, fiind ideal pentru reprize foarte bune la regimuri medii şi joase, exact lucrul de care au nevoie riderii în plimbările pe drumuri de munte sau când fac ture lungi cu pasager. Unitatea cu patru cilindri în linie oferă forţă de tracţiune impresionantă şi acceleraţie uluitoare, cu o putere enormă şi o plajă de turaţie utilă de 10.000 rpm. Aceste caracteristici fac motorul foarte apt atât pentru ture lungi, cât şi pentru reprize de pilotaj sportiv pe drumuri virajate de munte sau vacanţe petrecute la ghidon, cu pasager şi bagaje. Pentru mai multe detalii, găsiţi toate specificaţiile tehnice prezentate pe site-ul celor de la BMW.
Animalul de test…adică eu, 1.85m şi 90 kg. Cum mă urc pe motocicletă, prima senzaţie este de „sufragerie pe roţi” . Parcă sunt într-un fotoliu, mâinile îmi sunt foarte relaxate pe ghidon, nu este niciun muşchi încordat în corp, iar după poziţia corpului e clar că sunt de la nivel la nivel cu riderii de GS. Parbrizul pare să mă apare suficent de vânt, totuşi la prima accelerare constat că–mi direcţionează direct tot aerul în cască. Încerc să-l ridic din mers, nicio şansă. Mă opresc să-l ridic, însă nu e mare diferenţa, pe la 110-120 Km/h nu se pupă deloc cu casca mea de vitezana, deşi nu simt să mă lovească vântul din toate părţile ca la un naked, gălăgia e mai mare decât de obicei (probabil din cauza căştii) .
Vin şi primele viraje, mă las cu frică prima oară, neştiind la ce să mă aştept. Surpriză, deşi ghidonul este cam lat, motocicletă seamănă la comportament cu fratele S1000R, adică face exact ce vrei tu să facă, începe să fie fun. Motocicleta este extrem de agilă, posibilitatea de a sta într-un fotoliu şi să te laşi pe viraje este o experienţă complet nouă pentru mine :). Totuşi motorul,deşi identic, se simte complet diferit faţă de cel de pe S1000R, acceleraţia este foarte lină şi parcă S1000XR te invită să schimbi mult mai repede treptele de viteză. Despre capacităţile offroad nu pot să vorbesc, pentru că nu am scos-o de pe asfalt, însă la cum arată şi cât costă mi-ar fi milă să o maltratez prin noroaie şi bolovani, poate cel mult un drum forestier.
După părerea mea, motocicletă asta este bună pentru cineva care pune pe primul loc confortul, dar care vrea să se distreze şi să meargă tare pe serpentine atunci când face turul ţării pe motocicletă. Poate fi o opţiune şi ca motocicletă de toate zilele, însă ghidonul destul de lat poate crea probleme atunci când te strecori printre maşini în oraş în drum spre serviciu.
Evaluare motocicletă
-
9/10
-
9/10
-
8/10
-
7/10
-
9/10
User Review
( votes)Photo credits : BMW Group Press Global
Multumim BMW Motorrad Iasi pentru posibilitatea de a testa aceasta motocicleta.