[TEST] Yamaha – Tracer 900GT 2020
Începând cu 2019 , gama Tracer de la Yamaha a primit o variantă de top pentru Tracerul 900 cu o serie de accesorii și dotări orientate și mai mult pentru touring. A fost un succes încă de la lansare, numărul cererilor depășind producția, așa că abia anul acesta am reușit să găsim și noi una de test la Motodynamics, importatorul oficial Yamaha în România.
Fișa tehnică:
Motor în patru timpi, cu trei cilindri în linie, patru supape pe cilindru, DOHC, răcire cu aer, injecţie electronică secvenţială PGM-FI.
Capacitate cilindrică: 847 cmc, alezaj x cursă (mm): 78,0 x 59,1 mm.
Putere maximă: 115 CP (84,6 kW)/10000 rpm, cuplu maxim: 87,5 Nm/8500 rpm, raport de compresie: 11,5:1.
Cutie de viteze cu şase trepte, ambreiaj în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe lanţ.
Cadru din aluminiu tip Diamant, basculă din aluminiu.
Suspensia față: furcă telescopică inversată Ø 41 mm complet reglabilă.
Suspensia spate: monoamortizor cu reglare pe preîncărcare şi revenire.
Cursă roată faţă: 137 mm, cursă roată spate: 142 mm.
Frână faţă hidraulică cu dublu disc din oţel Ø 298 mm, etriere Nissin cu 4 pistonaşe, ABS.
Frână spate hidraulică cu disc din oţel Ø 245 mm, etrier Nissin cu 2 pistonaşe, ABS.
Roată faţă/spate 17”, jante cu cinci spiţe duble, tubeless, turnate din aliaj de aluminiu.
Anvelopă faţă: 120/70ZR17M/C (58W), anvelopă spate: 180/55ZR17M/C (73W).
Lungime: 2160 mm, ampatament: 1500 mm, înălţime la şa: 850-865 mm.
Gardă la sol: 135 mm, masă la plin: 215 kg + 12 kg sistemul de genţi laterale.
Capacitate rezervor benzină: 18 litri, consum mediu: 5,5 ltr./100 km.
Preţ în România: 12,490€
Cu ce vine în plus față de varianta standard
Bord TFT inspirat de la R1
Quickshifter
Cruise Control
Mansoane încălzite
Suspensii complet reglabile atât pe față cât și pe spate.
Sidecase-uri de 22L
Cric central
Concluzie
-
8/10
-
8/10
-
8.5/10
-
8/10
-
8.5/10
Părerea noastră
Părerea noastră rămâne aceeași ca atunci când am testat varianta standard. Frumusețea Tracer-ului 900 vine în continuare din interior, de la motorul CrossPlane3 cu 115cp, pus mereu pe distracție.
Confortul a fost îmbunătățit în 2019 printr-o nouă poziție a șeii și folosirea de straturi cu densitate diferită însă ne-ar fi plăcut să vedem îmbunătățiri majore și la parbriz,care deși a primit un sistem nou de poziționare, foarte util și ușor de folosit, în continuare nu oferă chiar cea mai bună protecție la vânt.
Varianta GT este varianta cea mai bună, un pachet complet, direct de pe porțile fabricii, noi zicem că merită diferența de preț de 1.800€, Tracer 900 în versiunea standard începând de la 10,690€ cu TVA. Mai ales că varianta GT vine și cu alte suspensii de la KYB, complet reglabile, ce o fac și mai agilă atunci când mergi mai sportiv.
In plus, pe site-ul nostru gasiti si parerea unui posesor de Tracer 900GT, care in cei 2 ani de cand merge cu ea, i-a vazut mai bine partile pozitive si negative.