[TEST][Yamaha][Tracer900]Transfăgărășanul în Octombrie
M-am tot intersectat cu motocicleta asta în acest sezon în diverse ipostaze, chiar am și făcut câțiva kilometri cu una a unui prieten, însă nu mersesem cu modelul 2018.
Faza pe hârtie
Cu ce vine nou modelul 2018? Ei bine, vine cu o poziție ușor modificată, pentru că acum șaua este mai înaltă cu 5mm, bascula a fost lungită la 592mm pentru o mai bună stabilitate și tracțiune, ghidonul este mai îngust cu 16,5mm, făcând lățimea motocicletei să fie de 100mm. Pe partea de confort parbrizul este un pic mai mare și mai alungit în partea de jos, iar șaua este realizată din straturi de densitate diferită. În rest, același motor de 847cc ca și pe MT-09 cu ai săi 115cp puși mereu pe distracție.
Faza pe stradă
Am împrumutat motocicleta de la Motodynamics, importatorul Yamaha în România, cu gândul de a mă bucură de ultimele zile cu soare și temperaturi peste 15 grade, făcând o plimbare pe Transfăgărășan. După ce mai mulți prieteni mi-au refuzat propunerea, motivând că „sus este frig”, am decis să plec singur la drum într-o sâmbătă dimineața.
Însă până atunci a trebuit să dau piept cu traficul de vineri dup-amiază din București, care statistic vorbind este cel mai aglomerat din toată săptămâna. Primul lucru pe care l-am sesizat când m-am urcat a fost ușurința cu care se manevrează motocicleta. Comparativ cu modelul 2017, motocicletă a mai pus 4Kg, având acum 214Kg la plin, însă în contiunare se mișcă foarte ușor. Am putut să mă strecor printre mașini,deși aveam și side-case-urile, acestea ieșind foarte puțin în afara lățimii ghidonului.
A două zi mi-am luat la mine haine mai groase și am plecat spre Pitești pe A1, ca să văd cum se așează la drum pe autostradă. Protecția la vânt oferită de noul parbriz este destul de bună, însă în continuare simți curenții de aer în cască și în zona umerilor. Ce mi-a plăcut în schimb este noul sistem de modificare a poziției parbrizului, ce poate fi folosit în mers cu o singură mână. Poziția foarte comodă, relaxată, de te plictisești.. La sfârșitul segmentului de autostrada, îmi arăta un consum mediu de 6.0L/100Km, asta și pentru că m-am intercalat cu o gașcă de sportive și am mers în ritmul lor. Mi s-a părut la viteze mai mari că fața devine un pic ușoară. La viteză de croazieră de 130Km/h, consumul instantaneu indicat a fost de 5.0L/100Km.
Însă unde mi-a plăcut foarte mult a fost pe Transfăgărășan. Deși în noua combinație de culori și cu micile modificări stilistice arată senzațional, părerea mea este că frumusețea acestei motociclete vine din interior și mă refer la motorul CrossPlane în 3 cilindrii. Acesta în combinație cu modul A de livrare a puterii și cu toba scurtă pusă sub piciorul drept, strigă : DISTRACȚIE! Știm cât de agresiv și pus pe scandal este motorul acesta pe MT-09. Acum poți să ai aceleași trăiri, într-un pachet mai confortabil. După părerea mea, această categorie de sport-tourer-uri reprezintă mix-ul perfect de confort și sportivitate pentru a descoperi sau vizita diverse locuri de la noi din țară, dacă ai de gând să stai doar pe asfalt. Sigur există și unele compromisuri cum ar fi suspensia,care mi s-a părut orientată mai mult spre touring, spre confort, un pic moale pe față ceea ce face un pic mai puțin precisă motocicleta pe viraje.
M-am oprit de atât de multe ori să fac poze priveliștilor de pe Transfăgărășan, însă de mule ori am ajuns să fac poze motocicletei. Combinația de culori gri cu alb și cu puțin roșu, mi se pare foarte reușită. Am ajuns destul de târziu noaptea în zona Fundata, însă farurile cu LED mi-au ghidat calea extrem de bine, mai ales că până la pensiunea unde am înnoptat,am parcurs și o porțiunea scurtă de drum forestier ce trecea printr-o mică pădurice.
Duminică m-am întors în București pe la Râșnov – Pârâul Rece – Predeal și apoi pe eternul aglomerat DN1, parcurgând în total aprox.650Km. Când am ajuns acasă consumul mediu indicat era de 5,2L/100Km.
În toți aceșți kilometri am găsit câteva lucruri care mi-ar fi plăcut să fie altfel la motocicletă. În primul rând bordul 🙂 Dacă pe SuperTenere mi se pare potrivit look-ul pătrățos de rally raid, pe Tracer parcă mergea ceva mai modern. Tot legat de bord,ce mi s-a părut dubios este că nu îți arată autonomia pe care o ai cu benzină din rezervor. Sigur, înainte asta nu era o problemă, însă acum suntem în 2018 și cam toate motocicletele îți arată asta. Apoi modul în care îți este prezentată cantitatea de benzină din rezervor iar mi se pare ciudat, ai o bară mai lungă pentru jumătate de rezervor, care o să-ti dispară complet după aproximativ 150Km. Până atunci știi doar că ai ceva mai multă benzină de jumate și mai puțină de un plin 🙂 . După care, cealaltă jumătate este împărțită în 3 segmente. După ce se duc și cele 3 segmente, intri pe rezervă, care are 2,6L și în același timp un indicator special îți va contoriza KM parcurși de când ai intrat pe rezervă. În felul asta poți să faci o aproximație destul de bună, însă totuși…puteam să scăpăm de toate aproximarile astea cu un indicator pentru autonomie. Și ce m-a mai deranjat la bord, este faptul că reflectă foarte puternic soarele.Lucru pe care îl sesizasem și la SuperTenere însă acum a fost mult mai pregnant pe bucată de autostradă.
Ce mi-ar fi plăcut să mai aibă această motocicletă și chiar i-am simțit lipsa, este un quickshifter, asemenea MT-09lui. Poate părea un moft, însă vă asigur că în modul A, când dați drumul la toți căluții, quickshifterul v-ar fi adus un zâmbet și mai mare în cască. Vestea bună este că acesta se poate adaugă foarte ușor, în modul plug and play.
Fiind vorba despre o motocicletă orientată spre touring, mi-ar fi plăcut să aibă și cruise control. Nu avem noi multe autostrăzi, însă se întâmplă între drumurile virajate să existe porțiuni de drum unde cruise controlul ar prinde bine.
Probabil că nu am fost singurul care a simțit nevoia pentru aceste lucruri, pentru că cei de la Yamaha, anul acesta au scos o varianta de Tracer 900, numită GT care are exact aceste chestii: quickshifter, cruise control, ecran color TFT și în plus vine din fabrică și cu side-case-uri. Însă cum totul vine cu un preț, diferența de preț la momentul actual (Octombrie 2018) este de 1.600Eur. Dacă mă întrebați pe mine, eu zic că merită acesta diferența pentru ce aduce în plus și ca mine au mai zis și alții, având în vedere că Tracerul GT a înregistrat vânzări extraordinare în acest sezon.
Opnie actualizata cu modelul 2019 :
-
8/10
-
7/10
-
7/10
-
8/10
-
8.5/10
Părerea noastră
Deși pentru modelul 2018 s-a lucrat un pic la design, frumusețea Tracer-ului 900 vine în continuare din interior, de la motorul CrossPlane3 cu 115cp, pus mereu pe distracție.
Confortul a fost îmbunătățit printr-o nouă poziție a șeii și folosirea de straturi cu densitate diferită însă ne-ar fi plăcut să vedem îmbunătățiri majore și la parbriz,care deși a primit un sistem nou de poziționare, foarte util și ușor de folosit, în continuare nu oferă chiar cea mai bună protecție la vânt.
Ar putea fi Tracerul 900 mai bun? Da…și este deja, în varianta GT, care vine cu ecran color TFT,cruise control,side-case-uri și, bomboana de pe tort: quickshifter. Vestea bună, este că poți adăuga quickshiterul și la versiunea standard, însă după părerea noastră, Tracer 900 GT este ce trebuie, un pachet mai complet, direct de pe porțile fabricii. Diferența de preț între cele două versiuni este de 1.600EUR, Tracer 900 în versiunea standard începând de la 10.600EUR cu TVA.