iunie 8, 2023

[TEST][#inTheCity] KYMCO DT X360 2023

Lansat în 2021, DT X360, este prima intrarea a celor de la Kymco în sectorul scuterelor adventure, sector inventat de Honda X-Adv.
Fiind creat ca un rival direct pentru Honda ADV 350, DT X360 a fost creat pentru deplasările urbane dar și pentru drumurile de țara și ceva off-road ușor.
Deși pare masiv, mi s-a părut foarte ușor de folosit și de strecurat prin traficul bucureștean, cu o manevrabilitate foarte bună , ce te face să te simți în vacanță chiar și atunci când te dui la serviciu. În plus are și o evacuare concepută să te țină în priză cu niște mici bolboroseli atunci când iei mâna din gaz. Primul cuvânt care îmi vine în minte pentru a descrie săptămâna avută cu Kymco este „distractie”.

DT X360 este de fapt o versiune mai dură a Downtown-ului 350i, una în care caroseria, farurile și stopurile au fost complet modificate pentru a te trimite cu gândul la aventură. Și cred că au făcut un lucru bun, scuterul atrăgând privirea în oraș cu aspectul acesta mai heavy duty, cu cauciucuri campronate, aripi evazate la roți și hand-guarduri.
Ghidonul este mai lat (780mm) și mai înalt, ceea ce îți oferă o poziție mai relaxată și îți este mai ușor să îl miști stânga-dreapta.

Mi-ar fi plăcut să fi păstrat de la Downtown bordul TFT totuși, care acolo îți oferă posibilitatea de a avea și o navigație turn-by-turn de pe telefon, direct pe bord. Aici avem însă un display LED mai simplu, cu niște cifre foarte mari și ușor de citit, ce îți afișează informațiile de baza ca viteza de rulare, turometru, temperatura de afară, voltajul bateriei, distanță parcursă, ceasul și nivelul benzinei. Bordul te duce un pic la anii ’80, fiind cu LED-uri mulți-colore, însă în formatul acesta, informațiile de baza sunt foarte ușor de citit.

Motorul folosit este promițător, fiind un monocilindru răcit cu lichd de 321cc, ce dezvoltă o putere maximă de 29cp. Accelerație este surprinzător de rapidă, cuplul maxim de 30Nm@5.750RPM, se simte foarte bine când accelerezi atât de pe loc (când pleci de la semafor), cât și în mers (când vrei să faci o depășire).

Fiind un scuter adventure, ar trebui să aibă o rulare lină pe drumurile cu asfalt mai puțin bun, cu denivelări, gropi…și se simte destul de bine în oraș prin orice groapă și denivelare, atât cât de bine ar putea să se simte un scuter cu roată de 14″ pe față și 13″ pe spate. Singurul lucru care nu a fost total pe gustul meu, au fost amortizoarele spate care mi s-au parut cam rigide (similare ca senzatie cu cele de pe Honda ADV 350), însă este posibil să se mai lase după câteva sute de kilometri de utilizare (scuterul testat avea 80Km in bord…). Oricum aveau și 5 setări pentru preload, unde poți să le setezi in funcție de greutatea riderului.
Totuși furca de 37mm cu o cursă de 110mm împreună cu amortizoarele de pe spate cu o cursa de 108mm, nu aș zice că justifică pe deplin filozofia această de „adventure crossover”, însă sunt un mix destul de bun pentru a folosi scuterul la mult mai multe lucruri decât doar pe asfalt.

Șaua mi s-a părut foarte confortabilă, fiind foarte lată, iar înălțimea la 800mm, este numai bună pentru cineva (ca mine) la 1.85 și chiar mai puțin înalt. De fapt cred că poziția este lucrul care mi-a plăcut cel mai mult la acest scuter, șaua confortabilă și ghidonul mai înalt fiind la fix pentru mine.
Cei de la Kymco nu menționează exact spațiul de sub șa în litri, însă zic că încap două căști open-face. Confirm acest lucru, însă dacă aveți căști XL(cazul meu), este posibil să intre mai greu, portbagajul nefiind foarte lat. Eu am făcut diverse teste, este spațiu suficient pentru cumpărăturile zilnice de la supermarket sau pentru un rucsac de laptop și o cască.

DTX360 vine cu un sistem de Traction Control ce poate fi decuplat, însă deși am mers și pe ploaie, eu nu am reușit să îl activez în mod voit. Concret, am încercat să plec cu accelerația la maxim de câteva ori pe ploaie…pe marcaje rutiere alunecoase…dar cumva cauciucul de 13″ de pe spate nu a rupt aderența sau cel puțin sistemul TCS nu a considerat că este nevoie să intervină. În schimb ABS-ul, care este unul dintre cele mai noi sisteme de la Bosch (ABS BOSCH 9.1) mi s-a părut că intră destul de ușor, în momentul in care franezi brusc, (asta putând fi o consecință a cauciucurilor cramponate), sistemul de frânare lucrând ușor și precis, fiind bine dimensionat pentru dimensiunile și greutatea scuterului.

Apropo de greutate, scuterul cântărește 194Kg cu plinul făcut. Dacă mai adaugi și un rider de 90-100Kg, motorașul de 320cc o să consume undeva în jur de 3.6%-4%, ceea ce înseamnă că un plin de 12.5L o să-ți ofere o autonomie de ~300-350Km, suficient de economic pentru a trece destul de rar pe la benzinărie dacă îl folosești zilnic în oraș.

Scuterul vine cu sistem keyless, ceea ce este foarte util în oraș când ai opriri dese. Butonul de pornire este similar cu ce am văzut la Yamaha și Honda, însă are o secvență de deblocare cam ciudată. Cu siguranță dacă cineva are cheia și vrea să ți-l fure, o să rămână lângă scuter. În momentul în care te îndepărtezi de scuter, contactul se blochează automat. Apoi că să poți debloca contactul și să poți muta rotița în funcție de ce ai nevoie, trebuie mai întâi să ții apăsat 3secunde pe butonul de pornire…

 

Scuterul de test l-am împrumutat de la Motorteam din București, și îl puteți testa și voi cu o programare telefonică în prealabil.

SPECIFICATII:

Motor

  • Motor:  OHC, monocilindru in 4 timpi
  • Capacitate (cmc):   320,6
  • Putere (kW/rpm):   21 kW (28,6 CP) la 7500 rpm
  • Cuplu maxim (Nm/rpm):   29.3Nm/5750 rpm
  • Racire:   cu lichid
  • Pornire:   electrica
  • Aprindere:   electrica tip CDI
  • Capacitate rezervor:   12.5 l

Transmisie

  • Transmisie:   prin curea
  • Cutie de viteze:   CVT (automatica cu variator continuu)

Cadru

  • Lungime (mm):   2165
  • Latime (mm):   780
  • Inaltime (mm):   1285
  • Inaltime sa (mm):   800
  • Greutate la gol (kg):   179
  • Suspensie fata:   furca telescopica
  • Suspensie spate:  dublu amortizor hidraulic reglabil
  • Numar locuri:   2

Sistem de franare si pneuri

  • Pneuri fata:   120/80-14
  • Pneuri spate:   150/70-13
  • Frana fata:  disc
  • Frana spate:   disc

Pret: 5.990 € (TVA Inclus)
Pret cu RABLA 3.990 € (TVA Inclus)

Lasă un răspuns

Please disable your adblocker or whitelist this site!