[TEST][#inthecity]Yamaha NMax 155
NMax-ul este unul dintre cele mai populare scutere al celor de la Yamaha la nivel global și caracteristicile care îl fac atât de atrăgător sunt : fiabilitatea, designul fluid ușor sportiv, prețul competitv, consumul redus de carburant și spațiu de stocare.
Piesa centrală este motorul de 155cm ce dezvoltă aproximativ 15cp (11.1Kw) @ 8,000 rpm și un cuplu de 14.4 Nm @ 6,000 rpm care îți dă senzația că ești cu un scuter de capacitate mai mare și poate merge lejer la 80-90 km / h toată ziua. Accelerația de la zero la 60 km / h este o distracție impresionantă și destul de bună între semafoare. De la 60 km / h până la 100 km / h, probabil vă așteptați să obosească, dar cu siguranță nu face acest lucru, de fapt, continuă cu aceeași “dorință” arzătoare, după 100Km/h începe să-și dea duhul, dar având în vedere că nu este un maxi scuter pentru naveta pe autostradă, nu cred că este nevoie de o viteză mai mare. Totuși pentru cei ce întreabă „cât bagă”, cu subsemnatul la 95Kg în viu, pe autostrada am atins viteza de 113km/h.
În cele 3 zile cât l-am folosit de fiecare dată m-a făcut să mă „bucur” de traficul din București. Sună ciudat, dar da, de multe ori mi-am creat scuze că să plec de acasă cu scuterul prin trafic. Îți dă senzația că ești în vacanță cumva și parcă nu te mai deranjează atât de mult coloana de la semafor, mai ales atunci când ești în fața ei. Lățimea redusă de 740 mm te ajută foarte mult în trafic, la fel și unghiul de bracaj generos.
Rezervorul are o capacitate de 6.6L, ceea ce înseamnă că poți să scoți undeva între 250Km-300Km dintr-un plin. Bușonul de la benzină este ușor accesibil, jos în mijloc între picioare. Ergonomia mi s-a părut foarte bună, la cei 185cm ai mei am stat foarte confortabil indiferent de cum am ținut picioarele. Șaua are înălțimea de 765cm și este mai îngustă în partea din față, ceea ce-i ajută pe cei mai scunzi. Garda la sol este de 135cm, ceea ce înseamnă că poți să urci și să cobori lejer borduri, atâta timp cât o faci la o viteză redusă.
Atât pe față cât și pe spate avem un sistem de frânare hidraulic cu un disc de 230mm, ce se comportă foarte bine în oraș.
Tot pachetul descris costă, în rețeaua dealerilor Yamaha, 3.400EUR.
Cum se descurcă efectiv în oraș, vedeți în experiementul făcut de noi alături de rivalul Honda PCX125 :