noiembrie 29, 2022

[TEST][motoGear] Păreri Shoei NXR2 după 3 luni și 2.500Km

De unde vine NXR2
La început a fost XR1100, o cască sportivă grozavă pentru stradă cu care mi-am început mersul pe motocicletă.Apoi aceasta a fost înlocuita în 2014 de NXR, iar acum în 2022 avem o nouă varianta îmbunătățită „NXR2”. Această este o cască sportivă pe care cei de la Shoei o clasează în categoria căștilor stradale, bună la toate („allrounder”).
Cât de bună la toate este această cască am vrut să văd și eu în perioada în care am testat-o pe 5 motociclete de tipuri diferite : Aprilia RS660, Honda NT1100, Aprilia TuonoV4 Yamaha Tenere 700 și mai recent Honda Rebel 1100 (* batwing).

 

Ce trebuie să știți despre NXR 2:
Cască integrală din fibră compozită AIM( Advanced Integrated Matrix: mix proprietar Shoei din 4 straturi – două straturi de fibră de sticlă, unul de fibre organice și unul de fibre ogranice 3D)
Mărimi XS-XXL (patru carcase exterioare)
Cântărește ~1,4 kg (1515gr pentru XL – casca testata de mine)
Repecta noul standard ECE 22.06
Certificat de siguranță Snell 2020 (casca US DOT – RF1400 – folosește o carcasa din AIM+)
Viziera redesenata cu eliberare rapidă
Pinlock Evo inclus
Închidere cu inel dublu D
Căptușeală 3D cu sistem EQRS de scoatere rapidă a buretilor de la obraji în caz de accident
5 ani garanție
Preț de la 2275RON
Mai multe scheme grafice

Casca pentru acest test am luat-o de la Bbmoto Otopeni, la ei putând găși pe stoc un număr impresionant de mărimi si variante de culori pentru intreaga gama Shoei.

Ce impresia mi-a lasat aceasta casca, vedeti in clipul de mai jos:

Unul din aspectele care m-a nelămurit foarte tare la această cască este diferența dintre alegerea materialului folosit pentru carcasa exterioară a căștii în Europa vs. Amerisa și Japonia.
În America NXR2 poartă numele de RF-1400, iar în Japonia de „ZX8”. În mod ciudat la prima vedere ambele variante non-UE folosesc AIM+ înloc de AIM, așa cum este cazul căștii din Europa.
Ca să fie și mai complicate lucrurile, casca din SUA are ~1700gr, în timp ce casca din Japonia are ~1400gr (adică la fel ca cea din Europa care nu folosește AIM+).

Dar ca să înțeleg de unde sunt aceste diferențe a trebuit să înțeleg mai bine care este diferența dintre cele două tipuri de material pe care Shoei le numește AIM și AIM+

AIM (Advanced Integrated Matrix) este format din 4 straturi: Fibră de sticlă, fibre organice 3D, fibre organice și fibră de sticlă. Comparând această compoziție de carcasă cu o cască realizată numai din fibră de sticlă, carcasa din AIM este mai ușoară și mai elastică, dar păstrează aceeași rezistență. Rășina sintetică folosită în carcasa căștii este extrem de rezistentă la coroziune. Acest design al carcasei permite ca impacturile asupra căștii să fie absorbite prin numeroasele straturi de fibre și distribuite pe o suprafață mai mare a căștii. Acest lucru poate însemna că, după un impact puternic asupra carcasei, puteți observă deteriorarea carcasei și căptușelii EPS, dar capului motociclistului i se oferă protecție maximă datorită modului în care a fost tratat impactul.
AIM+ are un strat suplimentar în comparație cu AIM. Cele 5 straturi ale unui AIM+ sunt: Fibră de sticlă, fibre speciale, fibre organice 3D, fibre organice și fibră de sticlă. Proprietățile sunt aceleași cu cele ale carcasei AIM, dar cu fibre speciale de înaltă performanță adăugate, casca va fi mai rezistență la străpungere și poate face față impacturilor chiar mai bine decât căștile AIM.

În cele din urmă am ajuns să întru în contact și cu cei de la Shoei Europe, care au fost foarte amabili să-mi răspundă la toate neclaritățile mele.
Practic alegerea materialului folosit are de a face cu standardul pe care trebuie să îl respecte casca.
Casca din America, RF1400 respectă atât standardul DOT cât și SNELL(care este un standard mai riguros, în special pentru siguranța riderilor ce se dau pe circuit). În cadrul acestor standarde, se pune accent pe rigiditatea căștii și pe rezistență căștii la străpungere…fapt ce a dus la folosirea AIM+.
În Europa, noul standard ECE22.06 pune accent pe capacitatea căștii de a absorbi impactul prin elasticititatea căști, și astfel așa s-a ales folosirea AIM.
De fapt aceste diferențe au fost de la început, încă de la apariția primei generații de NXR, casca din SUA, RF1200, folosea AIM+ , iar NXR-ul din Europa avea carcasa din AIM simplu.

Lasă un răspuns