noiembrie 29, 2022

[TEST][MotoGuzzi] V85TT Centenario 2021

V85TT Centenario

Doar pentru 2021, pentru a marca celebrarea a 100 de ani de producție neîntreruptă la Mandelo del Lario, cei de la Moto Guzzi au scos ediția limitată Centenario a adventure-tourer-ului lor V85TT, alături de alte două ediții limitate pentru modelele V7 și V9 Bobber. Prezentat prima oară în Noiembrie 2018 la EICMA, V85TT a devenit un mare succes în Europa ( cele mai multe vânzări fiind înregistrate în Italia și ,in mod curios, Germania), cât și în Statele Unite, în mare parte pentru a caracterului aparte a motorului de 853cc în V răcit cu aer, dar si datorita pretului.
Așadar, doar anul acesta, pentru 11.250EUR, puteți achiziționa un V85TT într-o schemă grafică deosebită care aduce aminte de modelul legendar Bialbero V8 și care are marcat pe aripa față sigla celebrării celor 100 de ani. Pe lângă varianta Centenario, anul acesta există în alte 3 variante : standard disponibilă în culoarea Negru Etna (11.170EUR), Evocative Graphics 850 (11.600EUR) și varianta Travel (12.150EUR) echipa de drum cu side-caseuri și un parbriz mai înalt.

Însă cele mai importante schimbări au fost efectuate la motorizare, care acum este Euro 5. Pentru a respecta normele în vigoare a fost nevoie de câteva modificări interne, ce au făcut motorul să piardă 4cp putere , acum are 76cp (vs 80cp cât avea în trecut), dar în schimb s-a a crescut cuplu maxim la 82Nm@5000 rpm (*înainte dezvolta 80Nm).
De asemenea varianta 2021 a mai primit în plus două moduri de mers, pe lângă Road, Rain și Off-road (care decuplează Traction Controlul si ABS-ul doar pe spate), acum mai avem modul Sport și modul User, ce poate fi customizat după propriile preferințe.
Jantele sunt noi și mai ușoare cu 1.5Kg față de cele de la generația anterioară, însă mai important este că acum sunt pentru cauciucuri tubeless.

În rest configurația rămâne aceeași cum am prezentat-o în anii precedenți, V85TT-ul devenind una dintre motocicletele noastre de suflet, în fiecare an făcând cel puțin o tură cu ea.
Ca și altă dată, V85TT mi-a pus un zâmbet mare pe față când am dat de un drum virajat. Dispunerea transversală a motorului îi conferă o ciclistică cu totul aparte, concepută parcă special pentru astfel de drumuri. Frânele sunt al doilea punct forțe, având etriere Brembo cu 4 pistonase, reacția este foarte promptă la acțonarea frânei față.
Singurul lucru care ar putea ține departe un motociclist experimentat sau un spirit mai sportiv, este puterea motorului care pentru unii poate fi mică. Cei 76cp reușesc să te ducă până la o viteză maximă de ~170Km/h, iar cuplul de 82Nm reușește să scoată 4.7s de la 0 la 100Km/h. Aceste valori sunt mai mult decât decente pentru plimbări liniștite, mai ales pe drumuri naționale, însă pe autostradă începe să se simtă puterea această mai moderată a motorului. În cazul în care trebuie să accelerezi brusc de la viteze de peste 110Km/h, accelerația nu mai este la fel de viguroasă că până la 80Km/h…de altfel primele 3 trepte de viteză sunt mai scurte, următoarele 3 fiind concepute pentru croazieră și consum. Consumul mediu obținut în perioada în care am avut motocicleta a fost de 4.7L/100Km, ceea ce înseamnă că la un plin de 23L cât are rezervorul motocicletei, ai o autonomie de aproximativ 450Km.

Spre deosebire de alte plimbări, de data aceasta, cea mai mare parte a timpului am folosit-o în off-road, unde am fost surprinși de capabilitățile ei. Felul în care transmisia finală cu cardan transmite puterea la roata spate in modul off-road, face ca motocicleta să se cațăre foarte ușor pe pante abrupte atât pe pământ bătătorit cât și prin bolovanis. Apropo de bolovanis, este foarte util scutul standard cu care vine motocicleta, ceea ce ne indică faptul că Tutto Tereno din denumire nu este pus acolo doar pentru marketing, ci chiar este o motocicletă capabilă să continue drumul atunci când asfaltul se termină. Mai mult am pus-o la încercare pe traseul off-road spre Sacele, alături de alte două adventure-tourer-uri de capacitate similară, dar poate mai titrate în acest segment: BMW F850GS Adventure și KTM 890 Adventure. Comporativul detaliat îl găsiți aici : [moto-Opinii]KTM 890 Adventure, BMW F850GSA & Moto Guzzi V85TT – The Good, the bad and the ugly???
Iar traseul de test a fost : Valea Doftanei – Sacele Off-Road

  • 7.5/10
    Motor - 7.5/10
  • 8.5/10
    Ciclstică , manevrabilitate și frâne - 8.5/10
  • 8/10
    Dotări standard - 8/10
  • 8/10
    Fun factor - 8/10
  • 8.2/10
    Raport calitate / preț - 8.2/10
8/10

Date tehnice

Motor: 2 cilindri in V
853 cc
76CP @ 7750 rpm
82Nm @ 5000 rpm
Ride by wire cu 5 moduri:Rain, Road, Off-road, Sport si User
Cursa suspensie fata/spate : 170mm
Roata fata: 110/80 – R19”
Roata spate:150/70 – R17”
Frana fata : Brembo cu 4 pistonase pe discuri de 320mm
Frana spate : Brembo cu doua pistonas3 pe mono disc 260mm
Inaltime sa: 830 mm
Greutate la plin: 230Kg
Capacitate rezervor carburant 23L

Lasă un răspuns