septembrie 7, 2024

[TEST]Suzuki V-Strom 1050XT în munții Baiului

Noua variantă a crossover-ului japonez a debutat la Salonul Moto EICMA de la Milano din toamna lui 2019. La nivel estetic este evidentă schimbarea și mai ales inspirația de la DR Big. Se pare că cei de la Suzuki mizează în ultimul timp pe nostalgie, încercând să reînvie liniile anilor 80.
Faza pe hârtie
Numele V-Strom 1050 s-ar putea să vă duca cu gândul că motorul a fost un pic mărit pentru a respecta normele Euro 5 cum au făcut cam toți producătorii. Însă în realitate, capacitatea a rămas aceeași de 1037cc. În schimb, pe lângă faptul că respectă normele Euro 5, motorul acum produce 107cp(generația anterioara producea 100cp) și un cuplu maxim de 100Nm (generația anterioara producea 104Nm). Practic a mai castigat 7cp, dar a mai pierdut 4Nm față de generația anterioara, aceste valori fiind obținute acum la turații mai ridicate. Cam de la 5750rpm noua versiune a acestui motor începe să producă mai multa putere, însă în același timp și cuplul maxim s-a mutat mai sus, de la 4.000rpm la 6.000rpm. Noul motor, nu este chiar atât de nou, la origini fiind vorba despre V-Twin-ul de 996cc din 1997 ce a văzut lumina pentru prima oara pe TL1000S. Chiar dacă nu este spectaculos, măcar știm că este un motor fiabil, rezistent, testat peste 20 de ani pe diverse modele Suzuki pe care a fost folosit.


La nivel tehnic avem un pachet foarte complex, numit Suzuki Inteligent Ride System ce cuprinde ride-by-wire cu trei moduri de mers, traction control cu patru trepte (3+off), IMU cu 6 axe și cornering ABS. În plus avem frânare asistată în pantă la coborâre cât și la urcare, și o chestie interesantă, Suzuki Load Dependent Control System, care controlează puterea de frânare în funcție de nivelul de încărcare al motocicletei. Practic forța de frânare este aplicată diferit atunci când mergi cu un pasager, comparativ cu atunci când mergi singur. Bordul este nou, dar este LCD, nu TFT. Furca este, de asemenea, nouă – KYB în loc de Showa, complet ajustabilă și cu o cursă de 160mm.
Marele avanataj al V-Strom-ului este ca în cazul celorlalte motociclete de la Suzuki, prețul. Noul V-Strom 1050 în varianta XT poate fi achiziționat la prețul de 12.990EUR în rețeaua dealerilor Suzuki.

Faza pe stradă, dar mai ales în afara ei
Cei de la Est Bike Constanța ne-au invitat să facem o tura mai mult off-road, pentru a vedea cum se descurcă noul V-Strom 1050XT scos direct din cutie, cu cauciucurile stoc, de stradă. Am avut ocazia să testăm nou Suzuki V-Strom 1050XT pentru o zi pe Valea Doftanei, Valea Prahovei și munții dintre cele două văi.
La început am fost surprins de lentoare accelerație până în 4.000rpm, uitând că noul motor are cuplul maxim la 6.000rpm. După ce mi-am adaptat stilul de mers și am mers mai turat a fost cu totul altceva, senzația pe care o ai atunci când depășești sau accelerezi mai brusc, mai ales în modul A, este că încă te aflii la începutul benzii de putere și încă mai ai resurse. Diferența intre moduri este evidentă, în modul A răspunsul fiind mult mai prompt, însă nu imprevizibil, accelerația fiind foarte liniara.
Noul bord, împreună cu comenzile ce țin de SIRS iți iau ceva timp să te obișnuiești cu ele, însă după ce le-ai învățat, fie că vrei să schimbi modul de mers, nivelul ABS-ului sau al Traction Controlul, totul se face ușor, din mers. Personal mi-ar fi plăcut să fie un pic mai mari informațiile pe bord legate de modul de mers, ABS si Traction Control,pentru a fi mai usor de vazut.


Poziția pe motocicletă este foarte comodă, șaua putând fi ajustată de la 850mm la 870mm. Ghidonul iți oferă o poziție neutră, relaxată, a brațelor ce este foarte confortabila la drum lung. Parbrizul oferă o protecție bună, pe varianta XT putând fi ajustat pe 11 poziții, însă nu se poate ajusta în mers. Nu pot să înțeleg de ce au ales soluția aceasta, pentru a modifica poziția lui, trebuie să oprești, să deschizi o prindere, care arata foarte bine, recunosc, însă nu este practica deloc. Daca ne gandim un pic logic, nici nu poți să-ți dai seama la ce înălțime vrei să tii parbrizul, stând pe loc…


Suspensiile sunt o alegere foarte bună între confort și rigiditate, se simte foarte sigură pe sosea și foarte stabilă, asta poate și datorita celor 247Kg. În curbe urmărește exact trasa pe care ți-o dorești.
Fiind vorba de varianta XT care vine cu roți spițate, trebuia să vedem cum se descurca în off-road. Acum din păcate pe drumul din munții Baiului pe unde am fost, plouase cu o zi înainte destul de tare, așa că era clar că o să fie ceva probleme pentru cauciucurile stoc, de stradă. Cu toate acestea am fost surprins cât de bine s-a descurcat chiar și în aceste condiții. În afară de o mica poticneala într-o baltă cu noroiul mult peste glezne (asta în mare parte din cauza cauciucurilor de stradă), motocicleta n-a transpirat deloc pe unde am mers cu ea.


Chiar am testat-o și cum se descurcă la o urcare mai abrupta cu pasager pe drum de piatra și a mers ceas. Pentru cei mai experimentați în off-road, care sunt mai tehnici, faptul că nu poți dezactiva ABS-ul este un inconvenient. Tot pentru partea de off-road ar mai fi o problema cu filtrul de ulei, care este foarte expus și daca ai ghinion poți să-l lovești destul de ușor cu o piatra.
Însă per total, pe cei aproximativ 30km de macadam, piatră, iarba, șanțuri și noroi din munții Baiului, am fost plăcut surprins de cum s-a comportat V-Strom-ul 1050XT.

Aș spune totuși că este mai degrabă o motocicletă adventure-touring cu orientare pre-ponderent stradală, solidă, care la o adică, pusă în mâinile unui rider cu experiență off-road poate face față cu brio chiar unor trasee usoare spre medii de enduro.

  • 7.5/10
    Motor - 7.5/10
  • 8/10
    Ciclstică , manevrabilitate și frâne - 8/10
  • 7.8/10
    Dotări standard - 7.8/10
  • 7/10
    Fun factor - 7/10
  • 8.5/10
    Raport calitate / preț - 8.5/10
7.8/10

Rezumat

Date tehnice

Motor: 2 cilindri in V 90°, 1037 cc
107cp@8500rpm
100Nm@6000rpm
Ride by wire cu 3 moduri de mers
Suzuki Intelligent Ride System: IMU cu 6 Axe, Cornering ABS, Traction control, Hill Hold Control,Load Dependent Control System
Ecran LCD
Roata fata: 110/80-19
Roata spate: 150/70-17
Frana fata : etrieri Tokico cu 4 pistonase, montati radial pe discuri de 310mm
Frana spate : Tokico cu un pistonas pe un disc 260mm
Garda la sol: 165mm
Inaltime sa: 850-870mm
Greutate: 247kg
Capacitate rezervor carburant 20L
Consum mediu in testul nostru: 7L/100Km
Pret: 12.990Eur

Lasă un răspuns

Please disable your adblocker or whitelist this site!