[TEST][Suzuki][GSX-S750] prin Constanța și Cheile Dobrogei
Fiind fan motociclete naked de capacitate medie, nu am putut refuza invitația celor de la Est Bike Constanța de a testa un Suzuki GSX-S750 nou nouț. Așa că am dat o fugă până la Constanța, împreună cu Iulian, încercând să-l conving că nu e nimic rău cu naked-urile sportive, el fiind un pic reticent la aceasta categorie de motociclete. După mine, această categorie se apropie cel mai bine de ideea de baza a motocicletelor, oferind performanțe sportive într-un pachet mai confortabil decât „carenatele”.
Faza pe hârtie
Înainte să ajungem la Constanța ne-am pus un pic la punct cu teoria despre GSX-S750. Așadar, această motocicletă înlocuiește modelul GSSR750 și este sora mai mică a GSX-S-ului 1000. Motorul folosit este cel de pe GSX-Rul 750 K5 modificat un pic, astfel încât să ofere un cuplu mai puternic la turații joase și medii, pierzând astfel din performanțe în zona de turații înalte. Lucrurile noi cu care vine față de GSR sunt ABS-ul standard și Traction Controlul cu 3 nivele plus posibilitatea de dezactivare. Deasemenea frânele au fost schimbate, de dată această avem pe față etrieri Nissin cu 4 pistoane care acționează pe discuri de 310mm. De asemenea mai avem Low RPM Assistant si Easy Start, despre care o sa vorbim mai tarziu.Cu toate astea pe ea, motocicleta are 213Kg la plin. Dar mai interesant este cum se traduc toate acestea pe stradă.
Faza pe stradă
Am luat motocicleta de la sediul celor de la Est Bike din strada Medeea nr.1 și am plecat evident să facem niște poze la Cazinoul din Constanța, doar că pe parcurs am schimbat destinația și am ajuns lângă el, în port. După o inspecție atentă din toate unghiurile l-am convins și pe Iulian să se urce pe ea și să meargă un pic prin oraș.
După plimbarea prin oraș, poziția mi s-a părut mai agresivă față de alte motociclete din aceeași clasa și față de GSR-ul vechi. Șaua este mai înalta iar ghidonul este lăsat mai jos. Te forțează să stai mai aplecat decât pe alte naked-uri,fără să fie incomodă însă.Marele plus îl constituie frânele, care sunt în sfârșit niște frâne eficiente, cam cu ce suntem obișnuiți pe orice motocicletă sport de după 2008. Personal mi s-a părut Suzuki-ul cu cele mai bune frâne cu care am mers până acum, renunțarea la etrierii Tokico cu două pistonașe trebuia să se întâmple de mult timp.
După ce am dat o tură prin Constanța și Mamaia și am văzut cât de ușor poți să te strecori printre mașini, motorul fiind foarte receptiv , am ieșit la o plimbare prin județ.
Motocicleta testata avea un mic parbriz care și-a făcut treaba pînă la un punct, care este pe la 110-120Km/h, după, ca la orice naked, totul ține de gradul de suportabilitate al fiecăruia. Eu de exemplu sunt obișnuit să fiu în bătaia vântului și chiar îmi place. Însă chiar și așa, mi s-a părut destul de sufocantă motocicletă la viteze mari, îți cam îndeasă casca pe cap,forțându-ți mușchii gâtului.
Am avut noroc să găsim și câteva viraje în drum spre Cheile Dobrogei să vedem cât de ușor se înclină. Deși cei de la Suzuki au numit-o „The Apex Killer”, nu mi s-a părut chiar atât de agilă sau mai bine zis atât de rapidă la schimbat direcția.Suspensiile,deși au doar preload-ul ajustabil, fac o treaba foarte bună așa cum au fost gândite.Desi sunt un pic cam dure, te ajută să păstrezi o trasă exactă chiar și în virajele cu denivelări (știm cu toții cum este asfaltul la noi, mai ales pe drumurile județene). Combinate cu modul lin în care motorul livrează puterea, fac că motocicletă să fie foarte distractivă pe viraje, poți să le abordezi fără surprize.
Ziceam mai devreme că cei de la Suzuki au luat un motor de GSX-R750 din 2005 și l-au modificat astfel încât să aibă cuplu mai mare la turații joase și medii, sacrificând performanță la turații înalte. Și cutia a fost etajată astfel încât să ofere o accelerație mai puternică în decrimentul top speed-ului. Din această cauza, viteză maximă a avut de suferit, fiind estimată la puțin peste 200Km/h, unii zic că ar atinge chiar 240Km/h, doar că îți va trebui mult,mult spațiu că să o atingi. Noi confirmăm doar că ajunge repede la 200Km/h, după… este altă treabă.
Motorul are o caracteristică foarte liniară.Trage de jos fără să bruscheze, având o accelerație lină, ajungi la viteze mari fără să-ți dai seama. Pentru mine, asta a fost un lucru care nu mi-a plăcut 🙂 . Majoritatea noilor nakeduri sportive vin cu acceleratii mai brutale, care îți pun sângele în mișcare.
Modul acesta lin în care livrează puterea m-au făcut să mă întreb dacă chiar era nevoie de traction control. Și am primit răspunsul, destul de des, la trecerile de cale ferată unde de obicei se strânge praf și nisip, de fiecare dată după trecere,când am accelerat, mi s-a aprins TC-ul în bord.
Pe lângă asta motocicleta mai vine și cu două „găselnițe” ale celor de la Suzuki : Low RPM assistant și Easy Start. Cu Low RPM assistant m-am întâlnit prima oară la V-Strom-ul DL650XT și mi-a plăcut foarte mult, e foarte relaxant în oraș și cred că ajută foarte mult începătorii să nu se mai gândească la eventualitatea de a opri motorul la semafor. Despre Easy Start, personal nu mi s-a părut nimic wow, 2-3 secunde câștigate la pornire nu mi se pare ceva revoluționar.
Ce mi-a mai plăcut la ea a fost bordul LCD care pe lângă informații uzuale ca viteză, turații, nivel benzină, îți arată treapta de viteză, temperatura lichidului de răcire, distanța parcursă, consum instant și mediu (cel instant mi se pare complet irelevant). Și că tot vorbeam de consum, deși nu știu pe câți dintre noi interesează asta, motocicleta testata de noi afisa un consum mediu de 16,7Km/L asta se traduce în aproximatv 6l/100Km (într-un mers mai liniștit Suzuki estimează un 20.4Km/L, adică puțin peste 4L/100Km).
Părerea noastră
-
7/10
-
8/10
-
8/10
-
7/10
-
9/10
Rezumat
Suzuki continuă linia cu care ne-a obișnuit în ultimii 2-3 ani și vine cu o motocicletă corectă pentru prețul ei de vânzare de aproximativ 8.200Eur. Este genul de motocicletă bună la toate, atâta timp cât rămâi pe drumuri cu asfalt. Poți să faci naveta zilnic la serviciu cu ea, nu am simițit să se încălzească excesiv în oraș (ce-i drept erau doar 23 grade în CT), poți să o scoți la distracție pe niște drumuri virajate, poți să-i atașezi un tank bag sau un bagaj pe codiță și să faci o plimbare mai lungă prin țară și chiar poți să intri și pe circuit la un track day în grupa de începători.
Problema este că în această categorie de nakeduri sportive de capacitate medie, competiția este destul de acerbă, GSX-S-ul 750 se luptă cu motociclete ca Yamaha MT-09, Kawasaki Z900, Triumph Street Triple,MV Agusta Brutale sau noul KTM Duke 790, motocicletele care au acceleratii mai violente, mai huliganice, sunt mai puse pe scandal, dar care au și prețuri mai mari.Lăsând la o parte accelerația,toate pun aproximativ 100cp jos la roată, și fac mai mult sau mai puțin același lucru. Cred că designul și prețul sunt factorii care dictează aici, și Suzuki are un mare avantaj prin prisma prețul. Această motocicletă poate fi o opțiune bună și pentru cei ce nu se împacă cu poziția pe sportivele de 600cc-750cc și vor ceva mai confortabil dar cu performanțe apropiate. De asemenea, în ciuda cilindreei de 750 care i-ar putea speria pe începători, luând în calcul modul foarte lin în care livrează puterea, sistemele de protecție ABS și TC cât și manevrabilitatea ei, cred personal că este o motocicletă ce poate fi condusă și de începători,mai ales de către cei ce fac trecerea de la A2 la A complet și au deja ceva experiență pe două roți.
User Review
( votes)Părerea unui proprietar de GSX-S750 (și de V-Strom ):