octombrie 3, 2024

[TEST][Suzuki][V-Strom] DL650XT în Dobrogea

Suzuki V-Strom DL650 , alături de sora mai mare de 1000cc, este o motocicletă foarte populară în România, existând chiar și un club al posesorilor de VStrom (V-stRomania) foarte activ, cu întruniri și excursii. Că să vedem și noi de ce este atât de populară, am luat în test de la MotorTeam București varianta XT.
Faza pe hârtie
Întâi să aflați părerea noastră, să vă spunem cu ce vine nou, a 3-a generație a V-Strom-ului ,apărută în 2017.În primul rând au fost schimbate 60 de componente ale motorului. Acest lucru combinat și cu noul sistem de injecție cu 10 puncte au dus la creșterea cu 5cp față de generația anterioară, acum motorul dezvoltând 71cp, și de asemenea s-a obținut un cuplu mai bun la turații joase și medii.
Nouă generație dispune de controlul tracțiunii pe 2 nivele și de asemnea poate fi oprit complet. Și mai vine cu două chichițe, LOW RPM Assistant și Suzuki Easy Start System.
Prima, LOW RPM Assistant, face ca în prima treaptă de viteză la debraierea ambreiajului, motocicleta să-și regleze automat accelerația pentru a pleca de pe loc. A doua, Suzuki Easy Start System, permite motorului să pornească cu o singură apăsare a butonului. Computerul (ECM) verifică starea și decuplează electromotorul imediat după pornire.
Pe lângă acestea, variantă XT, vine cu roți spițate, scut la motor și handguarduri.


Faza pe stradă
Am luat motocicleta de la MotorTeam și am plecat spre Dobrogea pentru a o testa pe drumuri naționale, drumuri județene, drumuri de pământ, forestiere, puțin off-road și autostradă. Traseul parcurs îl găsiți aici alături de alte detalii despre tura noastră #rideDobrogea.
Primul contact cu motocicletă a fost prin oraș , traversând de la vest la est pentru aproximativ 40min, pînă am ieșit pe A2. Mi s-a părut foarte manevrabilă în oraș, deși pare destul de mare și impunătoare, te poți strecura ușor printre mășini.
Pe autostradă motocicleta mi s-a părut foarte confortabilă pînă la un anumit punct, pînă la 120-130km/h. Peste această viteză, începe să se simtă destul de tare vântul. Eu având 1,85m, mi-a fost cam dificil să-mi găsesc o poziție unde să nu mă bată vântul la viteze mari, deși motocicleta testată de noi avea un parbriz aftermarket mai înalt decât cel standard. La 130km/h în treapta a 6-a motorul stă fix la 6000rpm și indică un consum instantaneu de 15.6Km/L (*nu știu exact de ce era afișat în modul acesta „american” consumul și dacă se putea modifica în varianta mai uzuală pentru noi x litrii la sută de Km 🙂 , dar se traduce în puțin peste 6L/100Km ). Pe autostradă este o motocicletă destul de monotonă, își face treaba, te duce din punctul A în punctul B și cam atât. Accelerația la viteze mari este destul de lentă, chiar și în treaptă a 5-a (treapta a 6-a mi s-a părut prea potolită,fiind doar de croazieră).

După aproximativ 60Km, am părăsit autostrada și m-am îndreptat spre Constanța via Călărași-Dervent-Adamclisi. Dacă ați mers pe aici, probabil știți că acest drum este foarte vălurit , chiar și zonele cu asfalt bun sunt multe denivelări, abia de la Adamclisi înspre Constanța stratul de asfalt devine mai bun. Cert este că motocicleta a fost foarte confortabilă pe această bucată , suspensia preluând foarte bine denivelările la o viteză moderată. Aproape de Murfatlar a urmat o sesiune scurtă de off-road unde a fost un bun prilej să testez cele două nivele ale Traction Controlului. În modul cel mai intrusiv intervine destul de rapid. Am încercat să pornesc în fortă pe pietriș cu accelerația deschisă la maxim, iar semnul de TC a apărut imediat pe ecran, simțindu-se cum taie din gaz. Pe celălat mod, mai puțin intrusiv, semnul de la TC s-a aprins mai rar, intervenid doar în cazul unor pierderi de aderența mai pronunțate. Ce mi-a plăcut legat de TC, este că ține minte modul în care o setezi și când repornesti motorul. Sunt multe motociclete la care dezactivezi TC-ul, oprești motorul și când îl repornesti este activ din nou.
Cu prilejul acestei ieșiri în off-road am testat un pic și suspensia față, despre care am tot auzit că este cam moale și poți să ajungi la capăt foarte repede. Ce pot să zic este că dacă mergi la o viteză potrivită, fără să exagerezi nu o să ajungi la capăt. Mai ales că a două zi am mers mai mulți kilometrii pe niște drumuri agricole de pământ cu tot felul de gropi și hârtoape și nu am avut nici o problemă la o viteză de 40-50km/h.
Mi-a plăcut foarte mult Low RPM Assistant-ul, care la început am zis că este o găselniță a celor de la Suzuki fără sens. Însă o dată ce-l folosești, începi să te gândești de ce nu există așa ceva pe toate motocicletele. Am reușit o singură dată să-l zăpăcesc, la o plecare din pantă în off-road, unde doar lăsând liber ambreiajul motorul s-a oprit în rest a funcționat perfect, chiar și la plecări în pantă pe asfalt. Mi-a mai plăcut foarte mult bordul care este foarte ușor de citit și furnizează informații utile ca : autonomia cu benzina disponibilă, consum instanateu (cum ziceam în format Km/litru), consum mediu, tensiune încărcare, temperatura de afară, temperatura lichid de răcire, treapta de viteză alături evident de turații și viteză.Mi-a mai plăcut că are și o priză de alimentare unde poți să pui un telefon sau un GPS, insa asta este un lucru devenit destul de standard pe motocicletele actuale.
Singura problemă pe care am găsit-o, au fost frânele. Mi se pare că forța de frânare a etrierilor Tokico cu două pistonase este foarte slabă pentru o motocicletă de 213Kg. Mi s-a întâmplat de două ori să văd târziu un indicator rutier cu o localitate unde voiam să ajung și deși am frânat puternic chiar și cu intervenția ABS-ului, distanță de frânare de la viteze moderate de 80-100Km/h a fost destul de mare. Din ce am înțeles, sistemul de frânare este același de la prima generație, cei de la Suzuki considerând suficientă eficiența lui pentru acest gen de motocicletă, linistită. Un alt semn de intrebare l-am avut la adresa scutului motorului, ce vine în pachetul XT, pare destul de firav fiind confecționat din plastic, aici aș merge pe un upgrade ceva mai solid.

Părerea noastră
  • 7/10
    Motor - 7/10
  • 7/10
    Ciclstică , manevrabilitate și frâne - 7/10
  • 7/10
    Dotări standard - 7/10
  • 6/10
    Fun factor - 6/10
  • 9/10
    Raport calitate / preț - 9/10
7.2/10

Rezumat

După mai bine de 700km parcurși, pot să spun că V-Strom DL650XT mi s-a părut o motocicletă extrem de corectă la prețul de aproximativ 8200EUR. Este o motocicletă care nu excelează la nimic, dar care poate face față la orice. E genul acela de măgăruș loial care te poartă încet și sigur oriunde vrei să ajungi. Având în vedere cum sunt drumurile la noi în țară este o motocicletă pe care o recomand pentru a face un tur al României, într-un ritm moderat, liniștit, care să te lase să te bucuri de frumusețile naturii. Poți să mergi pe drumuri de țară, poți să ajungi în zone mai izolate, poți să mergi cu pasager, poți să-i atașezi side și top case-uri.

Sending
User Review
3.8 (5 votes)

Părerea unui proprietar de V-Strom DL650 2017:

Lasă un răspuns

Please disable your adblocker or whitelist this site!