octombrie 3, 2024

[TEST][Yamaha][MT-07] Cum se simte atracția întunericului japonez la doi pași de DN1

Am stat departe de acest model de la Yamaha destul de mult timp, din cauza unor idei preconcepute, care acum, uitându-mă înapoi, mă fac să râd. Prima era legată de dimensiunile ei. Mi s-a părut întotdeauna o motocicletă mică, pe care nu aș încăpea ca lumea. Am fost destul de uimit când m-am urcat prima oară să văd cât de confortabilă este șaua. Motocicleta este într-adevăr foarte compactă,însă nu atât de tare încât să-ți dea senzația că „te strânge” sau este incomodă. A două idee preconcepută: 75cp din 700cc sunt cam puțini, în condițiile în care alte nakeduri pe la 750cc scot de la 100cp în sus. Asta așa pare la prima vedere, însă trebuie să vedem 75 cai ăștia cum sunt dezvoltați, cu ce cuplu și mai ales ce greutatea trebuie să tragă după ei. Astea au fost câteva aspecte demontate după un weekend împreună cu Yamaha MT-07 și mai jos aflați de ce.

Faza pe hârtie
Yamaha MT-07 a prins foarte bine la public încă de la lansarea din 2014, până la lansarea noului model în 2018, fiind vândute peste 65.000 de unități în Europa. Cu așa numere, e ușor de înțeles că nu avea niciun rost ca Yamaha să vină cu modificări radicale. În schimb Yamaha a ales să corecteze unele dintre lucrurile de care s-au plâns posesorii de MT-07. În primul rând au fost reviziuite suspensiile, fiind folosite niște arcuri mai tari iar amortizorul pe spate acum are și reboundul reglabil. Apoi șaua a fost lățită pentru un confort îmbunătățit, rezervorul a fost modificat, defapt plasticele ce îl înconjoară, în continuare având 14L,iar luminile (față,spate și semanlizari) au fost un pic redesenate, stopul având influențe de la MT-09. Piesa centrală a rămas același motor fâșneț de 698cc ce dezvoltă 75cp @ 9.000rpm și 68Nm@6.500rpm.

MT07 2014 vs 2018

Faza pe stradă
Pentru a testa MT-ul 07 am plecat spre Ploiești pe DN1, însă prima oprire am făcut-o la Florești, la ruinele palatului Micul Trianon.Până aici nu mi-am dat seama prea bine de caracteristicile sale, fiind un drum destul de plictisitor, însă în mod cert am remarcat șaua mai lată și poziția scărițelor ce fac picioarele să stea relaxate. Apoi am plecat spre Pucioasa(traseu complet aici), însă înainte de asta am făcut un mic ocol pe drumul comunal 115B, o bucată de drum ce începe cu niște curbe largi, apoi intră în pădure unde după câteva serpentine asfaltul se termină brusc. Suficient să-mi aduc aminte cât de rapid și prompt răspunde la accelerație motorul CP2 (mai mersesem anul trecut cu Tracerul 700 care are același motor). Faptul că s-a terminat asfaltul a fost o scuză perfectă să mă întorc înapoi pe unde venisem, o bucată de drum bună de joacă și destul de slab circulată. Mi-a plăcut foarte mult lejeritatea cu care se mișcă motocicleta de pe o parte pe alta. Cele doar 182Kg se simt imediat când parcurgi o succesiune de curbe stânga-dreapta. Frânele mi s-au părut foarte bine dimensionate pentru ea, răspund prompt, în schimb suspensia față mi s-a părut cam moale mai ales atunci când începi să o forțezi, iar reboundul la amortizorul spate cam dur,pe bucată de drum Pucioasa-Bezdead am testat din plin suspensiile, fiind foarte denivelată.


După ce am am ajuns la Breaza am revenit pe DN1 până la Ploiești de unde am continuat pe autostradă spre București. Pe autostradă motocicletă se comportă ok, atâta timp cât mergi la viteze normale și legale. În treaptă a 6-a până la 128-130Km/h consumul este optim, lucru marcat prin apariția indicatorului „ECO” în bord. După această viteză, consumul crește bineînțeles, și de asemenea și discomfortul cauzat de vânt. Fiecare are prorpiul nivel de toleranță la vânt, eu fiind un fan al motocicletelor naked, sunt destul de obișnuit, până la 130km/h mi s-a părut acceptabil, însă evident protecția la vânt este limitată în cazul MT-07.
Că tot vorbeam de consum, în tura mea de aproximativ 500km, din care majoritatea făcuți în afară orașului, motocicletă a avut un consum mediu de 5.0L/100Km. Asta înseamnă că dintr-un plin poți să faci vreo 250-280Km, ceea ce este foarte bine pentru o motocicletă care nu a fost concepută pentru touring.

  • 8.5/10
    Motor - 8.5/10
  • 8.5/10
    Ciclstică , manevrabilitate și frâne - 8.5/10
  • 7/10
    Dotări standard - 7/10
  • 8/10
    Fun factor - 8/10
  • 8/10
    Raport calitate / preț - 8/10
8/10

Rezumat

MT-07 este o motocicleta care se adreseaza atat incepatorilor cat si motociclistilor cu experienta care vor un naked distractiv, simplu si eficient, fara prea multa tehnologie. In afara de franele cu ABS, obligatorii dupa normele UE, nu vei gasi pe MT-07 traction control, moduri de mers sau alte „mofturi” si este suficient pentru a fi o motocicleta foarte practica.
Greutatea redusa o face sa aiba un raport cai putere/greutate de 0.41. Asta se traduce intr-o agilitate deosebita, lucru care mi-a placut foarte mult la ea. Un alt lucru care mi-a placut la ea, este pretul de 6.850Eur, care mi se pare foarte potrivit pentru ceea ce ofera.
Ce nu mi-a placut in schimb si as schimba din start, este toba cu care vine. Mi se pare sunetul cam linistit la turatii joase sau cand stai la semafor. Si de asemenea mi-a fost mai greu sa ma obisnuiesc cu faptul ca oglinzile ies in afara ghidonului.

Date tehnice :
Motor: 2 cilindri, 4 timpi, racit cu lichid, DOHC.
689cmc
75cp@9.000rpm
68Nm@6.500rpm
Cursa suspensie fata : 130mm,
Cursa amortizor spate : 130mm
Garda la sol: 140mm
Frana fata : 2xdiscutri 282mm
Frana spate : mono disc 245mm
Inaltime sa: 805mm
Greutate la plin : 182Kg
Capacitate rezervor carburant 14L
Consum mediu indicat în testul nostru: 5%

Lasă un răspuns

Please disable your adblocker or whitelist this site!