[Traseu] Bucuresti – Braila via Dobrogea [500Km/7-8h]
De multe ori, ca motociclişti, un drum în Dobrogea se rezumă la ruta Bucureşti–Vama Veche, fie pe drumul vechi, fie pe autostradă. Însă Dobrogea are mult mai mult de oferit. De aceea am făcut un traseu caretraversează Dobrogea în zig-zag, atingând unele dintre cele mai interesante atracţii turistice.
Prima parte, Bucureşti-Medigidia, este destul de anostă şi poate fi parcursă fie pe autostrada soarelui fie pe „drumul vechi”. Noi am ales autostrada până la Cernavodă ca să mai câştigăm nişte timp şi apoi am ieşit pe drumurile judeţene. Legat de calitatea asfaltului, această porţiune este bună, pe autostrada e o porţiune cu petice pe aproximativ 30km însă în rest asfaltul este destul de bun. ( iunie 2017)
De la Medgidia am luat-o spre Mihail Kogălniceanu – Târguşor – Cheile Dobrogei. Aveţi grijă că în Târguşor la un moment dat trebuie să faceţi dreapta, deşi drumul principal parte să o ţină înainte. Asfaltul este destul de bun, pînă în apropiere de Cheile Dobrogei. Aici asfaltul este foarte denivelat, sunt şi multe petice de asfalt, carosabilul nu este foarte prietenos însă drumul compensează prin peisaj. Mai departe google maps ne-a sugerat să o luăm din Grădina spre E87 prin DJ226B, însă trebuie să ştiţi că acest drum nu este asfaltat, este un drum forestier. Aşa că am făcut un mic ocol pînă la Râmnicu de jos – Cogealac – Ţări Verde . Bucata de drum pînă la Râmnicu de jos (DJ222) este foarte proastă, multe gropi periculoase, va recomandăm să mergeţi cu mare atenţie şi cu viteză redusă.
După ce am intrat pe E87 am urmat acest drum pînă la Babadag. Asfaltul este absolut impecabil. În Babadag am făcut dreapta din centru spre Enisala. Drumul din nou bun, însă aveţi grijă la capacele de canalizare din Babdag, e o diferenţa de nivel destul de mare între carosabil şi capacul propriu-zis. După ce am ieşit din Enisala, am făcut stânga spre cetate.
După un popas la cetatea Enisala ne-am întors la Babadag unde am mers spre Slava Rusă. Din nou Google maps ne arăta un drum care în realitate era pietruit. Aşa că am ascultat sugestiile oamenilor cu care am vorbit şi ne-am întors înspre Constanţa şi am luat-o pe DN22D pe la Caugagia pînă la Horia. Şi această bucată este foarte bine asfaltată, deşi la început e o zonă cu denivelări, de la Slava Cercheză încolo asfaltul este foarte bun.
De la Horia , în loc să o luăm spre Măcin, am urcat spre Nord, spre Luncavita. După ce intraţi în Horia, trebuie să faceţi la dreapta şi după aproximativ 100m la stânga. Asfaltul este satisfăcător, sunt unele zone cu gropi şi petice, însă este acceptabil. În zona de pădure aveţi grijă la animalele sălbatice, pe o distanţă mai mică de 3 curbe ne-au trecut prin fata iepuri,şerpi şi fazani. Zona este foarte frumoasă pentru iubitorii de natură sălbatică, drumul nu este foarte circulat, iar pădurea crează o senzaţie de tunel.
De la Luncavita am luat-o spre Măcin (E87), din nou drumul foarte bine asfaltat, iar de la Măcin am mers la Smârdan. La Smârdan am luat bac-ul pînă la Brăila , unde am rămas peste noapte. De reţinut, trecerea cu bacul costă 15Ron pentru o motocicletă, ultimul bac cu tarif normal este la ora 9pm (asta se întâmpla în Iunie , programul variază în funcţie de sezon) , bac-ul are program non stop însă în funcţie de oră, se pot percepe tarife speciale.
În funcţie de ora la care plecaţi din Bucureşti puteţi să vă şi întoarceţi în aceeaşi zi la Bucuresti (desi s-ar putea sa fie cam mare distanta,ar fi aprox. 700km dus-intors) sau puteţi să rămâneţi peste noapte fie la Tulcea sau Galaţi. Noi a două zi am plecat înapoi spre Bucureşti, luând-o pe la Lepşa-Ojdula, Braşov, Cheia, Ploieşti, Bucureşti.
Medgidia, RO | 12°C ploaie moderată | |
Vant
7 m/s, ENE
Umiditate
75%
Presiune
771.82 mmHg
|
Babadag, RO | 10°C cer fragmentat | |
Vant
6 m/s, NE
Umiditate
93%
Presiune
773.32 mmHg
|
Rezumat traseu
Rezumat
Distanta : aprox. 500km
Durata : aprox. 7-8 ore
Ruta : E81/A2 – DN22C – DJ222 – DJ226A – E87 – DJ223A – DN22D – DJ222A – E87 – DN22