ianuarie 13, 2025

[TRASEU] Marele tur [3800km/9 zile]

Marele Tur cuprinde tot ce are mai bun Romania de oferit in materie de drumuri, peisaje si atractii tursitice si este ideal pentru cine vrea sa descopere Romania pe doua roti in tihna.. Am schitat acest traseu pentru placerea pura a motociclistilor, incluzand 4 dintre cele mai frumoase si mai cunoscute drumuri de la noi, 4 dintre „trans-uri” : TransSemenic, TransAlpina, Transfagarasan si TransRarau alaturi de alte drumuri poate la fel de spectaculoase dar mai putin cunoscute.

Asa cum a fost conceput, traseul are aproximativ 3800 de km si poate fi parcurs in 9 zile. In functie de preferintele fiecaruia, durata de parcurgere poate varia .

Cateva dintre lucrurile pe care puteti sa le vedeti pe parcurs sunt :

Prima zi ,asa cum am gandit-o noi, incepand din vest, de la Arad, v-a adauga aproximativ 512km pe kilometrajul motocicletei dvs, fiind cea mai lunga din acest traseu. Primul punct de interes fiind TransSemenic intre Resita si Slatina Timis. Urmatoarea oprire recomandata este la cascada Bigar, care dupa parerea noastra este a fost cam exagerat mediatizata in ultimul timp, dar fiind in zona merita sa va opriti si sa incercati sa reproduceti pozele „din povesti” de pe instragram cu cascada. Dupa aceasta va veti indrepta catre punctul de intrare a Dunarii la noi in tara, veti putea admira Cazanele Dunarii. Drumul care se ia la intrecere cu Dunarea, urmarindu-i in de-aproape cursul. Dupa ce treceti de Dubova, in golful Mraconia, veti vedea statuia lui Decebal ce vegheaza peste Dunare. Zona este plina de pensiuni unde puteti innopta.

A doua zi veti porni spre Transalpina, cea mai inalta sosea din Romania. Inainte sa ajungeti aici, puteti face o oprire in Targu Jiu sa admirati cele mai prestigioase lucrari ale celebrului sculptor Constantin Brancusi, cum ar fi coloana infinitului si Masa Tacerii. Dupa ce veti parcurge si Transalpina , finalul zilei va va gasi in Sibiu, unul dintre cele mai idilice orase din lume, fiind prezent in numeroase topuri si liste „de vizitat” pe diferite site-uri de turism.

A treia zi va aduce in fata voastra o alta sosea legendara din Romania, Transfagarasanul. Considerata de multi cea mai frumoasa sosea din lume, Transfagarasanul a devenit un fel de Mecca a motociclistilor din toata lumea. De aceea e bine ca atunci cand va pregatiti plimbarea sa luati in calcul faptul ca soseaua este foarte aglomerata in weekenduri (mai ales in August) si in timpul sarabtorilor legale. Pe parcursul Transfagarsanului veti trece pe langa cascada Balea, Lacul Balea, cascada Capra si cetatea Poienari. Toate din aceste obiective merita bifate, cu mentiunea ca la cetatea Poienari va asteapta un numar impresionant de trepte de urcat, ceea ce s-ar putea sa nu fie foarte placut in cizmele moto. Daca se intampla sa va prinda pranzul pe aici , sau sa vi se faca foame, va recomandam gustati la unul dintre restaurantele de pe drum pastravul la gratar. Dupa Transfagarasan , un alt loc celebru pe traseul nostru este castelul Bran. Pentru a ajunge aici, veti merge pe culoarul Rucar-Bran, care este un drum destul de pitoresc, dar din pacate asfaltul lasa un pic de dorit. De asemenea in zona respectiva mai sunt cateva drumuri care va poarta prin locatii interesante cum ar fi Cheile Dambovicioarei. Dupa ce ati vizitat castelul Bran, va veti indrepta catre Brasov, locul perfect pentru a incheia ziua si a savura o bere rece si o masa copioasa.

Daca harta nu este afisata corect este din cauza faptului ca Transfagarasanul este inchis.

A patra zi  inseamna o schimbare de peisaj de la munte la mare prin Bucuresti. Ca sa evitati drumul plictisitor pe autostrada soarelui, va propunem un traseu ce va poarta pe malul drept al dunarii. Pentru asta va trebui sa treceti cu bacul la Calarasi, iar pina sa ajungeti in Vama Veche puteti sa faceti un popas la manastirea Dervent sau la columna lui Traian de la Adamclisi.

A cincea zi va v-a purta prin toata Dobrogea de la litoralul marii Negre la Cheile Dobrogei si piscurile potolite ale muntilor Macin. Dupa ce veti parcurge spre nord tot litoralul pina la Constanta, primul punct de interes il reprezinta Cheile Dobrogei. Dupa aceea drumul va aduce din nou spre malul marii, catre cetatea Histria,iar dupa ce veti traversa padurea Babadag, veti ajunge la cetatea Enisala.  Dupa o mica bucla veti ajunge la Tulcea, unde puteti face un popas pentru o ciorba veritabila de peste,o portie de storceag. Dupa aceea mai avem de facut o mica bucla spre mijlocul Dobrogei, inloc sa mergeti direct spre Luncavita, va recomandam sa va indreptati catre Horia si apoi spre Luncavita pe drumul … care are o serie de curbe prin padure, asemanandu-se unui tunel, iar in cele din urma sa va indreptati catre Macin pentru a lua Bacul catre Braila. Mai multe informatii despre plimbari prin Dobrogea gasiti aici.

A sasea zi va insemna reintoarcerea in centrul tarii, in inima Transilvaniei. Iar pentru a ajunge acolo veti parcurge unul dintre cele mai bune drumuri moto de la noi din tara in materie de asfalt si curbe , Focsani-Targu Secuiesc. Pana la Focsani drumul este destul de plictisitor, si destul de prost, insa o data ajunsi la Tulnici, lucrurile incep sa se imbunatateasca considerabil. Pe parcurs puteti vizita si cascada Putna, aflat la intrare in Lepsa. Ajunsi la Targu Secuiesc, daca vi s-a facut foame, va recomandam sa mancati in zona. Noi am avut o experienta foarte placuta la un restaurant in centrul orasului , unde am mancat ciorba de visine si un gratar secuiesc de te lingeai pe degete . Mai multe detalii despre excursia noastra in tinutul Secuiesc aici.
De la Targu Secuiesc va veti indrepta catre Sighisoara, parcurgand un alt drum foarte apreciat de catre motociclistii din aceasta zona, si anume, Padurea Bogatii. Pina sa ajungeti la Sighisoara mai puteti vizita pe parcurs urmatoarele atractii turistice: cetatea si biserica fortificata de la Feldioara, Coloanele de bazalt si lacul de Smarald de la Racos si cetatea Rupea. Mai multe detalii(asfalt,vreme,etc.) legate de excursia noastra de-a lungul E60 gasiti aici.

A saptea zi va aduce noi aventuri. Cheile Bicazului va vor uimi cu blocurile de piatra gicantice pe fiecare parte a soselei, plus ca pina acolo puteti vizita si salina de la Praid. Drumul prin Cheile Bicazului nu este foarte prietenos cu super sportivele, asfaltul va v-a cam zdruncina, asta va v-a ajuta sa mergeti mai incet ca sa admirati peisajul. Dupa cheile Bicazului, urmatorul punct de interes va fi Transraraul, un drum relativ nou de munte, care ofera niste privelisti deosebite. Pe parcurs puteti face un popas la cabana Rarau de unde se pot admira „Pietrele Doamnei”. Dupa aceea sunt destul curbe si serpentine care sa va faca sa zambiti in casca. Daca aveti mai mult timp sa zaboviti, in aceasta zona mai sunt cateva drumuri care merita parcurse , plus puteti face un tur al manastirilor din nordul moldovei. Traseul nostru continuu in mod normal spre Bistrita prin pasul Mestecanis si prin pasul Tihuta, cunoscut ca Borgo Pass in romanul lui Bram Stoker, Dracula. Si ca tot l-am mentionat pe Dracula, puteti sa faceti un popas si mancati ceva la hotelul cu acelasi nume din Piatra Fantanele. Daca sunteti fan, mai mult, puteti sa urmati pasii lui Jonathan Harker si sa dormiti la Hotelul Golden Crown din Bistrita. In drum spre Bistrita va recomandam si un popas pe malul lacului Colibita.

A opta zi va semana cu o bucla inspre nord care va v-a amuza la Cimitirul vesel de la Sapanta, dupa care va v-a purta pe un drum foarte apreciat de motociclistii din zona, cu un asfalt peste media drumurilor din Romania, Sapanta- Huta Cercheze, pentru ca in final seara sa ajungeti intr-unul dintre cele mai vibrante orase , aflat in plina dezvoltare , Cluj.

A noua zi, desi esti ultima, nu inseamna ca va fi o zi plictisitoare. De la Cluj veti merge catre Salina Turda, un parc de distractii subteran imens. Dupa ce v-ati racorit la mai bine de 80 m sub pamant, va veti indrepta catre Alba-Iulia, locul unde a luat nastere Romania. Ziua se va termina unde a inceput acest traseu, la Arad.

Lasă un răspuns

Please disable your adblocker or whitelist this site!