ianuarie 13, 2025

[VIDEO][TEST][Triumph]SpeedTwin

Gama clasic-modernă a celor de la Triumph, a crescut în opțiuni în acest an, prin adăugarea pe lângă modelele Boneville T120, Bobber, Thruxton, Speedmaster, care folosesc o motorizare similară în doi cilindri paraleli, a noului model Speed Twin. Numele SpeedTwin are o ereditate încărcată, fiind folosit pentru prima oară în 1938 și fiind primul model cu doi cilindri paraleli. Din 1938 până în 1966, Triumph a vândut peste 45.000 de motociclete purtând acest nume.

Faza pe hârtie
La prima vedere, noul SpeedTwin ar putea fi considerat doar un Thruxton cu poziția mai dreaptă, mai comod datorită ghidonului inloc de semighidoane, și oarecum e de inteles percepția aceasta fiind vorba despre același propulsor de 1200cc cu doi cilindri paraleli, răcit cu lichid, ce dezvoltă 96cp @ 6,750 rpm și un cuplu de 112 Nm @ 4,950 rpm. În timp ce rivali și-au îndreptat atenția spre numărul de cai produși, Triumph s-a concetrat pe cuplul motorului, curba cuplului arătând mai mult ca o linie dreapta ce echivaleaza cu zambet in casca si distractie. Luat la bani mărunți, vedem totuși diferențele. În urmă cu trei ani când inginerii de la Triumph au început să lucreze la această motocicletă au plecat la drum cu ideea de a lua toată puterea de pe Thruxton R și a o face mai accesibilă și mai prietenoasă. Pentru a face motocicleta mai ușoară cu 10kg, a fost nevoie să modifice șasiul, să schimbe suspensiile, frânele și ceva piese pe la motor, și că să o aducă în pas cu vremurile actuale, să mai adauge ceva tehnologie modernă.
Vorbind de tehnologie, există 3 moduri de mers(Road, Rain și Sport) care modifică felul în care este livrată puterea și pentru mai mult siguranță , motocicletă are traction control. Frâna față, utilizează discuri de 305mm împreună cu etrieri Brembo fixi cu 4 pistonase, iar pe spate avem un disc de 220mm cu un etrier flotant Nissin cu două pistonase.
Amortizarea denivelarilor este realizată prin intermediul unei furci KYB de 41mm cu o cursa de 120mm neajustabila și două amortizoare în pereche pe spate, la care poți modifică doar preload-ul. Tot pachetul are o greutate de 197Kg, fără lichide.

Faza pe stradă
Am luat motocicleta gata de drum de la service-ul Triumph din București, pentru a o testa timp de două zile, pe parcursul excursiei noastre la Redbull Romaniacs. În prima zi am testa-o un pic prin traficul din Bucureșți, după care la prânz am plecat spre Sibiu, urmând ca a două zi să ajungem la sediul Motoboom din Sebeș pentru a o schimba cu un Triumph Tiger 1200XCa. Urma prima zi de off-road la Redbull Romaniacs și era păcât să băgăm așa frumusețe pe drumuri de țară și forestiere.
Sunetul motorului, acompaniat de cele două tobe, ceasurile analogice din bord, oglinzile de la capetele ghidonului, capacul de benzină, să zicem simplu în limbaj de lemn „atenția la detalii și calitatea materialelor”, m-au făcut să mă îndrăgostesc imediat de ea. Ca la orice Triumph am simțit în oraș o mică căldură degajată de motor, însă mult mai ușor de suportat comparativ cu Triumph-ul Scrambler 1200.
Am plecat la drum pe autostrada Piteșți. Aici am văzut ce înseamnă să fii complet în bătaia vântului pe o motocicletă clasică. De la 120km/h mi s-a părut destul de obositoare și foarte solicitantă la mușchii gâtului. Apoi ne-a prins și ploaia, și deși nu ploaua foarte tare, am fost nevoit să-mi pun costumul de ploaie pentru că roata spate îmi arunca o groază pe apă. Se pare că în cazul acesta designul a „învins” în fața utilității unei aripi spate care să te apere de apa aruncată.
Prima oprire am făcut-o la Milcoiu, aproape de Rm.Vâlcea, pentru a-mi da jos costumul de ploaie și pentru a alimenta. Rezervorul motocicletei de doar 14.5L , deși n-am pus niciodată mai mult de 11L chiar și când becul era aprins, nu o face să fie ideală pentru touring.
După realimentare am trecut pe modul Sport și a început distracția. Motorul se simte excelent între 3.000 și 5.000rpm, oferind un cuplu ce te ajută să depășeșți facil mașinile pe drum (fiind pe Valea Oltului am avut din plin de depășit). Furca față deși nu-ți oferă posibilitatea de a o ajusta, face o treabă foarte bună, mai puțin situațiile în care dai de denivelări bruște. Având cursa destul de scurtă, te scutură bine de tot. Poziția mi s-a părut foarte confortabilă, nu am simțit vreo tensiune în brațe sau picioare, doar șaua poate să-ti strice un pic comfortul, după vreo 100km începi să o simți. Asta este prețul pe care trebuie să-l plătești pentru look-ul clasic. Fiind obișnuit de la celelalte modele clasice Triumph,și fiind „o problema știută” am trișat un pic, având pe sub blugii moto, o pereche de pantaloni scurți cu protecții pentru motoross care mai adaugă un strat de burete.

Ce mi s-a părut un pic ciudat a fost însă modul în care reacționează când începi să o abuzezi și frânezi mai violent cu fața de la viteze mari, de mai multe ori am avut senzația că spatele se descarcă cam ușor și începe să danseze.
Însă cât timp nu exagerezi, motocicleta rulează foarte plăcut și este foarte agilă pe viraje. Iar sunetul pe care îl scoate motorul atunci când ieși dintr-o curbă cu accelerația la maxim te unge la suflet.
Cu siguranță nu este o motocicletă de touring și nicio motocicletă de curse, însă poate face câte puțin din fiecare și o face cu stil. Te poți distra de minune atâta timp cât nici pretențiile nu sunt exagerate, adică cât timp nu vrei să cobori sub 2min pe MotorPark România. Eu o văd ca pe o motocicletă perfectă pentru cineva care stă într-o zona de munte sau aproape și poate ajunge rapid la niște drumuri virajate,unde să se bucure de cuplu de 112Nm și de sunetul motorului și mai ales pentru cei ce pun preț pe imagine și care vor să iasă în evidență în timp ce se duc la serviciu sau la o cafea prin oraș. Este greu să treci neobservat prin oraș pe o asemnea motocicletă sau să nu te întrebe lumea la semafor ceva despre ea. Cel mai mult m-a amuzat în oraș nedumerirea oamenilor când le ziceam că este modelul 2019, pentru majoritatea neinformată părând o motocicletă veche foarte bine întreținută.
Prețul motocicletei testate de noi este 12.190 € cu TVA, mai multe detalii prvind opțiunile de culori găsiți pe www.motoboom.ro

  • 8.3/10
    Motor - 8.3/10
  • 8/10
    Ciclstică , manevrabilitate și frâne - 8/10
  • 8/10
    Dotări standard - 8/10
  • 8.5/10
    Fun factor - 8.5/10
  • 8/10
    Raport calitate / preț - 8/10
8.2/10

Date tehnice

Motor: 2 cilindri in paralel
1200cc
96cp @ 6,750 rpm
112Nm @ 4,950 rpm
Ride by wire cu 3 moduri:Rain, Road, Sport
Roata fata: 120/70 x 17
Roata spate:160/60 x 17
Frana fata : Brembo cu 4 pistonase pe discuri de 305mm
Frana spate : Nissin cu un pistonas pe mono disc 220mm
Inaltime sa: 807 mm
Greutate la gol: 196Kg
Capacitate rezervor carburant 14.5L
Pret: 12.190 € cu TVA – www.motoboom.ro
Consum mediu realizat in testul nostru 5.7L/100Km

Lasă un răspuns

Please disable your adblocker or whitelist this site!