ianuarie 18, 2022

Una la o mie : Triumph Scrambler 1200 Steve McQueen Edition | Motoroute.ro

Atunci cand am luat la test Scramblerul 1200 de la Triumph ziceam ca ne-am simtit un fel de „mici Steve McQueen” prin Dobrogea. Nu a trecut mult si cei de la Triumph au simtit ca exista o conexiune emotionala intre cumparatorul de Scrambler si „king of cool” Steve McQueen, asa ca au venit pe piata cu o editie limitata.

Inspirația pentru această motocicletă a fost Triumph-ul TR6 preparat pentru competiții făcut celebru de Steve McQueen în scena săriturii peste gardul de sârmă ghimpată din filmul The Great Escape din 1963. Având permisiunea familiei McQueen, cât și implicarea unora dintre membrii ei, cei de la Triumph au folosit ca bază un Scrambler 1200XE , la care s-a venit cu o schemă grafică deosebită, cu linii aurii vopsite manual, cu un bușon de benzină Monza din aluminiu și protecții pentru motor din oțel. Motocicleta mai vine cu protecții din aluminiu pentru radiator, o șa premium din piele mai comodă și o aripă față înălțată din aluminiu în culoarea verde „Competition” la fel ca restul motocicletei.

În rest, la nivel tehnologic, motocicleta este la fel de dotată ca Scramblerul XE, același motor Boneville de 1200, aceleași moduri de mers, aceleași frâne excelente Brembo…și aceeași căldură excesivă degajată de evacuările înălțate ce vin pe interiorul piciorului drept. De fapt acela este călcâiul lui Ahile pentru această motocicletă și în continuare mă miră că cei de la Triumph nu iau în calcul găsirea unei soluții de izolare termică mai bună, măcar pentru aceste ediții limitate. (Pe lângă ediția Steve McQueen, există o variantă specială de doar 250 de unități „Bond Edition”, cu aceeași „sobiță” pe interiorul piciorului drept).

Ce se poate face cu o astfel de motocicletă care emană libertate, ne arată Ernie Vigil în clipul de mai jos:

Partea interesantă despre această motocicletă este că a fost atât de multă lume interesată de această ediție limitată încât pe lângă faptul că toate cele 1000 de unități s-au vândut imediat, există cerere în continuare astfel încât acum pe piață second-hand aceste motociclete se vând cu prețuri între 20.000 și 21.000Eur , inițial costând aproximativ 16-17.000EUR.
Și mai interesant este că una dintre cele 1000 de motociclete a ajuns în România și întâmplător când am fost în vizită la cei de la Triumph România, era venită în service pentru revizie. Nu putem decât să îl felicităm pe proprietar, pe lângă faptul că are o motocicletă foarte frumoasă, se pare că a făcut și o investiție foarte bună 🙂

Lasă un răspuns