[TEST][#inthecity] Vespa GTS 300 Super Racing Sixties 2020
Vespa Racing Sixties este o serie specială inspirată din lumea curselor auto din anii ’60, o perioadă legendara caracterizată de eleganță. Designul clasic sportiv se îmbină cu cel mai puternic și eficient motor instalat vreodată pe un scuter Vespa, 300 HPE(High Performance Engine) care dezvoltă 23.5CP și un cuplu de 26Nm, cu 12% mai multă putere, respectiv +18% cuplu, față de generația anterioară. În afară de creșterea performanței, noul motor este și mai eficient, având un consum mediu redus de 3.3L/100Km.
Transmisia a fost și ea modificată, nouă soluție CVT folosește un nou tip de curea, o nouă geometrie și noi materiale ce absorb zgomotul, pentru a obține un ansabmlu mai silențios. Motorul este controlat de ultima generație ECU de la Magneți Marelli MIUG4, compatibil deja cu normele EURO5.
Sistemele de siguranță de pe Vespa GTS sunt de utlima generație, scuterul vine cu traction control decuplabil (ASR) și ABS cu două canale, standard pe toate modelele GTS.
Din punct de vedere estetic, Racing 60s se evidențiază prin jantele aurii, ce îți atrag atenția imediat, și combinația de linii racing. Această ediție limitată este disponibilă în doua variante: predominant verde cu linii galbene sau predominant alb cu linii roșii.
În afară de schema de culori diferită, Racing 60s vine cu o nouă șa, și mai multe elemente negru mat, cum sunt mânerul pentru pasager, platformele pentru picioare,suportul farului și stopului, capacul tobei de eșapament, cât și oglinzile.
Cum ni s-a părut în oraș?
Vespa GTS Super Racing 60s este un scuter foarte ușor de pilotat și de controlat pe orice fel de suprafață. Roțile de 12″ caracteristice pentru Vespa, fac scuterul să fie foarte manevrabil și foarte agil, inclusiv la viteze mici când vrei să te strecori printre mașini la semafor sau atunci când vrei să întorci scuterul. Singurul loc unde trebuie să ai grijă cu aceste roți mici, este la trecerile peste liniile de tramvai, dacă trecerea este deteriorată cu mare diferență de nivel sau la borduri mai înalte, trebuie să le abordezi cât mai perpendicular posibil, în cazul în care unghiul este prea mic și vii paralel, s-ar putea ca roțile să alunece.
Motorul este foarte fâșneț și asta te ajută să țâșnești de la semafor, cei 26Nm sunt suficienți pentru a pleca primul, înaintea mașinilor. Dacă pleci în full gas, chiar îți dă o senzație plăcută că ar vrea să ridice roata față.
Capitolul unde stă mai prost, este spațiul de depozitare. Sub șa, se află un spațiu mai restrâns decât la alte scutere, o cască open face cam ocupă tot spațiul de depozitare. Mai există și un mic torpedou, unde poți să pui portofelul sau telefonul, mai ales că are și o priză USB ce poate fi folosite pentru încărcare, însă și acesta este destul de îngust. Spațiul de depozitare este compromisul pe care vă trebui să-l accepți pentru designul iconic al acestui scuter.
Este clar, mixul dintre designul iconic și motorul HPE 300 reprezintă atuul principal al acestui scuter, Vespa GTS Super Racing Sixties reprezentand pachetul cel mai performant din gama Vespa.
Noi am împrumutat scuterul de la The Bike Hub, importatorul oficial al grupului Piaggio în România, și tot acolo îl găsiți pentru un test ride.
Date Tehnice
Capacitate 278cc
Motor HPE Supertech monocilindru, 4-timpi, 4-valve, racit cu lichid
Putere si cuplu 24.5CP@8250rpm / 26Nm@5250rpm
Alezaj 75mm x 63mm
Starter Electric
Transmisie “Twist and Go” Automatic
Inaltime sa 790 mm
Ampatament 1375mm
Anvelopa fata Tubeless 120/70-12″
Anvelopa spate Tubeless 130/70-12″
Suspensie fata Single-arm with coil spring and single shock absorber
Suspensie spate Dual hydraulic shock absorber with preload adjustable on 4 positions
Frana fata Hydraulically controlled ø 220 mm stainless steel disc
Frana spate Hydraulically controlled ø 220 mm stainless steel disc
ABS 2 Channels + ASR
Greutate la gol 160 kg
Lungime 1950mm
Latime 755mm
Rezervor 8.5 (+/-0.5)L
Consum mediu: 3.3L/100Km
Preț Vespa GTS300 Super Racing 60s în România: €5.650