Vins Duecinquanta și Duecinquanta Competizione
În mulțimea de expozanți am dat peste o echipa tânăra, entuziasmată , prezentă la EICMA cu două motociclete de-a dreptul spectaculoase atât prin design cât și prin soluțiile tehnologice folosite.
Povestea celor de la Vins începe la Maranello când 5 prieteni s-au decis să construiască motocicletă visurilor lor și să pornească pe calea antreprenoriatului. Probabil că vă gândiți la Ferrari când ați citit Maranelo, și bine faceți, pentru că există o legătură între Vins și Ferrari. Legătură o constitue cei 5 visători, ce în trecut au lucrat pentru Ferrari și care începând cu 2011, după ce terminau muncă, întâlnindu-se la garajul unuia dintre ei , lucrau la primul prototip.
Acum , la 2 ani distanță de la debutul de la EICMA din 2015 al modelului Power Light 100cc, cei de la Vins au prezentat în premieră modelul Due Cinquanta în două versiuni, una pentru circuit și una pentru stradă.
Visul celor de la Vins este o motocicletă cât mai ușoară și asta se vede în materialele folosite, unde te uiți vezi numai carbon, cadrul mono-coca din carbon, roți, basculă, furcă. Acest lucru face ca motocicletă să aibă undeva mai puțin de 95kg varianta de stradă, iar cea de circuit sub 85kg, cu tot cu lichide.
Motorul este de asemenea gândit special pentru această motocicletă și vine sub formă unui bi-cilindru în V la 90 de grade, cu doi timpi și injecție electrică directă. Ideea de baza a motocicletei este ca trebuie sa fie cat mai usoara si cat mai rapida in raspuns, astfel folosirea unui motor in doi timpi a venit de la sine. Cel de pe versiunea de stradă are 249cc, iar cel pentru circuit are o capacitate de 288cc și dezvoltă un pic peste 80cp , fiind capabil să ducă motocicletă pînă la viteză maximă de 240km/h. Modalitatea de răcire a motorului este foarte interesantă. Răcirea se face cu lichid,însă modul și mai ales dispunerea radiatorului sunt inedite. În primul rând radiatorul nu se află direct în spatele roții din față,ci se află deasupra motorului. Gurile de aer din carenă frontală sunt folosite pentru a direcționa aerul către radiator, iar în spatele radiatorului se află un ventilator care evacuează aerul cald din motor și-l direcționează pe sub să.De asemenea o parte din aerul ce intră prin prizele de aer frontale, este direcționat prin interiorul motocicletei printr-o serie de canale de aer care îi îmbunătățesc aerodinamică, lucru mai mult familiar mașinilor sport, decât motocicletelor.
Fiecare element ale acestei motociclete construite manual, a fost realizat și proiectat menținând două direcții, să fie cât mai ușoare și să fie cât mai eficiente. Este vorba de un design plăcut și eficient, care în final să ducă la un rezultat atât plăcut ochiului , dar mai ales plăcut mersului pe motocicletă.
Noi am avut plăcerea să stăm de vorba cu chief designerul celor de la Vins, Nicola Trentani, care ne-a explicat în detaliu soluțiile tehnologice folosite :
Bineînțeles că toate aceste lucruri costă, fiind vorba de o motocicletă construită manual prețul este pe măsură. Varianta de stradă are un preț de 40.000euro, iar cea Competizione costă 50.000euro(TVA inclus 🙂 )
Date pe scurt Competizione Sport
Greutate : 85Kg 95Kg
Motor: 288cc 249cc
Putere: 80cp N/A (in curs de omologare)
Pret: 50.000euro 40.000euro