Yamaha Winter Event – Test Sidewinder M-TX 153 & Transporter MP600 XE
Weekendul trecut , la Sinaia – Cota 2000, importatorul oficial Yamaha în România, Motodynamics, a organizat un eveniment unde pasionații de sporturi de iarnă au putut testa două dintre snowmobilele din portofoliu: MP600 XE Transporter și Sidewinder M-TX LE 153. Cele două modele fac parte din categorii diferite, MP600 XE Transporter fiind un snowmobil utilitar ce folosește un motor de 2-timpi si 125cp, ce are o capacitate de tractare de peste 300Kg, iar Sidewinder M-TX LE 153 este un snowmobil mai agresiv, capabil să ajungă la viteze de peste 180Km/h mulțumită motorului Genesis turbo de 998cc și 180cp.
În mod normal un motor în 2-timpi de aceeași capacitate cilindrică produce mai multă putere decât unul de 4-timpi. Însă arhitectura și modul de funcționare a unui motor în 2-timpi are anumite limitări, constatându-se că peste 850cc sunt foarte greu de limitat și echilibrat vibrațiile motorului. De obicei acest lucru se poate realiza fie prin folosirea unor contra greutăți sau prin trecerea de la 2 la 3 cilindri, însă ambele soluții vor crește greutatea totală a motorului. Drept urmare, industria snowmobilelor ajunsese să fie plafonată la 800-850cc și aproximativ 150-160cp, până când în 2004 (Artic Cat T660 – primul snowmobil cu turbo) au început să-și facă loc pe piață motoarele turbo supralimentare în 4-timpi.
În 2017 cei de la Yamaha au început un parterneriat cu Artic Cat, ce a dus la apariția primei versiuni de Sidewinder, care a surprins pe toată lumea atunci cu puterea de 180cp și un top speed în jur de 200 Km/h. Și în prezent gama Sidewinder de la Yamaha rămâne o referință în industrie, fiind unul dintre cele mai puternice snowmobile de pe piață, direct din momentul în care pleacă de pe porțile fabricii. Ulterior, motorul Genesis poate fi foarte ușor tunat și dus spre 240+ cp, făcând acest snowmobil să aibă o accelerație impresionantă pe zăpadă.
YAMAHA Sidewinder M-TX LE 153
Cei de la Yamaha prezinta Sidewinderul M-TX LE 153 drept „Un model premium de la un capăt la altul, care arată excelent și se ridică la nivelul așteptărilor! Motorul turbo revoluționar de 998 cmc Genesis 180 oferă putere superioară și cuplu extraordinar – indiferent de altitudine sau de nivelul zăpezii – și se potrivește perfect cu șasiul Mountain avansat, cu suspensiile, șenilele și designul schiurilor.
Multe elemente de lux sunt, de asemenea, oferite standard, cum ar fi ergonomia Mountain completă, marșarierul, pornirea electrică și încălzitoarele pentru mâini/degetele mari, astfel încât rezultatul este un vehicul cu adevărat impresionant și plăcut.”
Motor
Tip / cilindree 4 timpi/998 cmc
Cilindri 3-cilindri
Răcire Răcit cu lichid
Alezaj X Cursă 80,0 mm x 66,2 mm
Carburaţie Mikuni de 41 mm turboalimentat x 3, injecție de combustibil, încălzit cu lichid
Concept consum 2-supape
Sistem de aprindere T.C.I. digital cu T.P.S.
Evacuare 2 supape
Ambreiaj / transmisie Raport variabil, Carcasă şi cutie lanţ din magneziu, Schimbător electronic marşarier, YSRC
Sistem de frânare cu disc Frână hidraulică cu cilindru principal radial / Disc pe ax
Suspensie
Sistem suspensie faţă SRV-M New Spindle
Amortizor faţă FOX® Float® QS3
Cursă faţă 177 mm
Sistem suspensie spate Dual Shock SR 153
Amortizor spate FOX® Float® QS3 / FOX Float QSL cu blocare a urcării
Cursă spate 394 mm
Măsuri / Dimensiuni
Înălţime totală 1.270 mm
Lungime totală 3.360 mm
Lăţime totală 1.100 mm
Direcţie l x L x H 381 mm x 3 886 x mm x 76 mm
Tip direcţie Camso® Power Claw 3.0”
Postură schi (com. la com.) Reglabil de la 876 la 978 mm
Capacitate rezervor carburant 33,6 litri
Caracteristici
Demaror electric Standard
Inversor Standard
Radiatoare mână & degete Standard
Tip faruri, watt 60/55W LED
Pret: 22,000€
YAMAHA MP600 XE Transporter
Versatil, de încredere și ușor, popularul Yamaha MP600 XE Transporter este snowmobilul perfect pentru aventuri în aer liber sau lucrări utilitare. Șasiul agil și robust și o capacitate excelentă de transport fac acest vehicul ideal pentru profesioniștii cu sarcini dificile de îndeplinit sau pentru recreere pură. Caracterul utilitar al acestui snowmobile este sesizat usor din constructia sa, fiind prevazut cu o sa pentru doua persoane, o mica bena pentru transport si carlig de remorcare. Un alt element foarte practic este rezervorul de aproape 52L care ajuta snowmobilul sa aiba o autonomie ridicata.
Motor
- Tip: 2 timpi / 2 cilindri
- Capacitate cilindrica: 599 cmc
- Răcire: Răcit cu lichid
- Alezaj X Cursă: 85.0 mm x 70.0 mm
- Carburaţie: DSI Injectie electronica
- Concept consum: 1 supapă de admisie a pistonului
- Sistem de aprindere: Unitate CDI controlată digital
- Evacuare: APV cu teava reglata
- Ambreiaj / transmisie: CVT
- Sistem de frânare cu disc: Disc hidraulic.
Suspensie
- Sistem suspensie faţă: Independent, Double Wishbone
- Amortizor faţă: Monotube Alum-HP GAS 1.5
- Cursă faţă: 241 mm
- Tip ski: Yamaha Mountain
- Sistem suspensie spate: Torsiune/bare rabatabile amortizor dublu SR 153
- Amortizor spate: Monotube Alum-HP GAS 1.5
- Cursă spate: 342.9 mm.
Măsuri si dimensiuni:
- Înălţime totală: 1.321 mm
- Lungime totală: 3.353 mm
- Lăţime totală: 1.219 mm
- Dimensiuni senile l x L x H: 381 mm x 3886 mm x 37.1 mm
- Tip senile: Camso® Power Claw
- Postură schi (com. la com.): 38″ (965mm)
- Capacitate rezervor carburant: 51,9 litri.
Functii si dotari:
- Demaror electric: Standard
- Inversor: Standard
- Radiatoare mână & degete: Standard
- Tip faruri, watt: 60/55W Halogen.
Pret €14,500
Mai multe detalii despre cele două modele găsiți pe site-ul importatorului Motodynamics.