[TEST][#inthecity]Yamaha XMAX 300
Pentru cei ce au înțeles de mai mult timp utilitatea și eficiența folosirii scuterelor, numele Yamaha XMAX are o rezonanță aparte, prima generație luând contact cu lumea în 2004. De a lungul anilor am văzut numele XMAX asociat cu diferite variante de motorizare de la 125cc la 400cc.
Ultima generație, lansată în 2017, are în componență două motorizări:de 300cmc, respectiv de 400cmc.
Cu ocazia celui de-al doilea experiment al nostru #motoroute in the city am testat varianta XMAX 300
Faza pe hârtie
Yamaha XMAX 300 atrage atenția în primul rând prin designul agresiv sportiv completat de farurile simetrice LED. Motorul de 292cc dezvoltă 27.6cp@7.250rpm și un cuplu de 29Nm@5.750rpm, putere ce este tranferata la roata spate de 14″ cu atenție prin intermediul Traction Controlului. Frânele sunt cu discuri pe ambele roți (267mm față, 245mm spate) și beneficiază de ABS standard. Greutatea totală, cu rezervorul plin de 13L, este de 179Kg. Prețul pentru varianta standard este de 5.900Eur.
Faza pe stradă
Imediat cum am plecat cu scuterul de la Motodynamics, importatorul Yamaha, mi-am dat seama că este o clasa diferită, față de NMax155, cu care mersesem anterior. Capacitatea cilindrică mai mare, puterea și cuplul crescute se simt imediat cum accelerezi. De asemenea confortul este superior, atât datorită parbrizului mărit care te protejează foarte bine, cât și datorită șăii ce are și un suport lombar mai pronunțat. În cazul meu,m am simțit pe șaua acestui scuter ca într-un fotoliu .
Partea și mai interesantă legată de șa, am descoperit-o acasă când am ridicat-o. Sub șa există un spațiu de depozitare imens, de 45L, unde încap lejer două cășți, chiar și full face sau adventure. Pe lângă asta mai există două spații suplimentare de depozitare în bord, unul care se deschide pe butonul din consola centrală și care are chiar și o priză de 12V în interior, și unul care se deschide prin apăsare direct pe capac.
Scuterul se manevrează foarte ușor, are dimensiuni optime pentru a te strecura prin traficul aglomerat, iar motorul lui te ajută de fiecare dată să pleci primul de la semafor. Dacă la NMax155 mai ținea și de timpul de reacție al celorlalți paticipanti în trafic, după părerea mea, de la 300cc în sus, șansele cresc subtantial în dreptul tău să pleci primul de la semafor.
Am ieșit un pic și în afara Bucureștiului atât pe DN1 cât și pe autostrada A1 și mi-a lăsat impresia că ai putea să faci lejer naveta și de la 50-60Km depărtare de Bucureșți cu el. Scuterul accelerează foarte rapid până la 120-130Km/h, și chiar la vitezele acestea senzația de confort pe care ți-o dă este una foarte bună.
Consumul a fost unul foarte decent, în conformitate cu ce declară Yamaha pe site, adică în jur de 3.2L/100Km. Asta înseamnă că dintr-un plin poți să scoți în jur de 400Km. Adică ai putea să mergi o luna prin oraș cu aproximativ 250RON.
Mi-a mai plăcut foarte mult consola centrală de unde porneșți scuterul, deschizi portbagajul de sub șa, compartimentul de depozitare din bord sau capacul de la rezervorul de benzină. Având sistem keyless, trebuie doar să ai cheia în buzunar, în rest totul se face din aceea consola. Singurul lucru enervant mi s-a părut sunetul pe care îl face atunci când oprești scuterul și uiți comutatorul consolei în poziția open. Este un sunet strident care te zgârie pe creier, însă asta este și scopul lui, că să-ți aducă aminte să muți în poziția Lock.
Per total mi s-a părut un scuter foarte bun de deplasat în oraș cât și în afară lui, cu o poziție extrem de confortabilă și spațiu de depozitare mai mult decât suficient pentru utilizarea de zi cu zi. Nu știu dacă l-aș lua în calcul pentru a înlocui complet motocicleta cu el,probabil că pentru asta s-ar potrivi mai mult un maxi-scuter de 500+ cmc însă doar pentru deplasarea în oraș este cu siguranță o soluție.
Prețul scuterului testat de noi este de 5.900EUR, însă trebuie să știți că mai există o variantă și mai bine echipată, XMAX 300 IRON, care costă 6,250EUR . Mai multe informații puteți află la Motodynamics, importatorul oficial Yamaha in Romania sau in rețeau națională de dealări Yamaha.
Cum se descurcă efectiv în oraș, vedeți în experiementul făcut de noi aici :