[Video]Test – Yamaha Tracer 700: Cu ce vine nou generația 2020?

Anul trecut în Noiembrie la EICMA am putut vedea de aproape noul model pentru 2020, Yamaha Tracer 700. Fără să exagerăm, putem spune că a fost principala atracție a standului Yamaha, fiind vorba de o schimbare radicală, cel puțin la nivel de design, a unui model de succes al celor de la Yamaha, care an de an, de la apariție, a înregistrat vânzări foarte bune in Europa.
Am scos noua generație la o tură pe unul dintre cele mai populare drumuri pentru motociclistii din București, Prahova, Dâmbovița și Brașov, pe Transbucegi.
Așadar la nivel stilistic, carenele au fost complet modificate, corpul motocicletei devenind mai suplu și mai agresiv. Carena frontală se înscrie în liniile designului familiei R1, având lumini full LED, cu pozitii oblice LED si farurile pe post de proiectoare. Apoi parbrizul a fost modificat pentru a se integra mai bine acestei noi abordări și în plus i-a fost modificat sistemul de poziționare.(acum putând fi ridicat și coborât în mers).
Tot la modificari stilistice, putem introduce si modifcarea bordului, care acum foloseste un LCD inversat/negativ* (* fundalul este negru, afisajul fiind alb – ceea ce-l face sa fie foarte usor de citit).
La nivel tehnologic, probabil cea mai importantă modificare este la nivelul suspensiilor. Acum atât furcă față cât și amortizorul spate, sunt complet ajustabile (preload și rebound) și sunt produse de Kayaba.
Și ergonomia a fost modificată, ghidonul este mai lat cu 34mm, iar șaua a fost redesenata, oferind o poziție diferită riderului.
Motorul păstrează aceleași performanțe 72.4cp(54kW) @ 8750rpm și 68.0Nm @ 6500rpm însă au fost făcute mai multe modificări, astfel încât să respecte normele Euro 5, fără să fie mărită capacitatea cilindrică. De asemenea transmisia și evacuarea au fost modificate, ba chiar și foaia spate a fost schimbată cu una de 45 de dinți, astfel încât accelerația să fie un pic mai agresivă.

Motocicletă de test am imprumutut-o de la Motodynamics, importatorul oficial Yamaha în România. O puteți testa și voi, verificând în prealabil disponibilitatea cu un telefon înainte.
-
8.5/10
-
8/10
-
7/10
-
8/10
-
8/10
Date tehnice
– motor 689cc, 2 cilindri cross-plane
– 75CP @ 8.750 rpm
– 68.0Nm @ 6,500 rpm
– ABS dual channel
– Frana fata: 2xdisc Ø282 mm
– Frana spate: disc Ø245 mm
– Full LED
– bord LCD
– Rezervor: 17litri
– consum mediu declarat 4.3L/100km
– consum mediu in testul nostru 5.4L/100Km
– Greutate la plin 196 Kg
– Inaltime sa: 840 mm
Preţ de pornire în România: 8.790€