motoȘtiri: Yamaha lansează varianta mult așteptată Tenere „Extreme” pentru 2024
Yamaha a adăugat o a cincea opțiune, „Extreme”, la populara lor gamă Ténéré 700, echipând modelul standard cu suspensiile avansate KYB cu cursă lungă de la modelul World Raid, respectiv furci complet reglabile de 43 mm si culoare aurie, promițând o cursă de 230 mm pentru roata din față( cu 20 mm mai mult decât modelul standard)
În partea din spate, veți găsi, de asemenea, un amortizor reglabil complet cu rezervor suplimentar, furnizat, de asemenea, de KYB. La fel ca furcile, există o cursă suplimentară de 20 mm față de modelul standard, aducând-o la 220 mm, cu o garda totală la sol de 260 mm.
Așa cum v-ați aștepta, acest lucru a dus și la o creștere a înălțimii șeii. Destul de inalta la versiunea standard la 875mm, acum a urcat la înălțimea de 910 mm, ceea ce probabil îi va descuraja pe unii motocicliști mai scunzi și mai puțin experimentați. Această înălțime a șeii este similara cu cea a noului DesertX Rally de la Ducati.
În afara sistemului de suspensie, modelul Extreme primește și suporturi de picior din titan ușor pentru o aderență suplimentară și o suprafață cu 35% mai mare atunci când mergeți pe teren accidentat. Mai mult decât atât, veți găsi un ghidaj pentru lanț din aluminiu și un protecțor pentru radiator, plus placa obișnuită de protecție sub cadru pentru a menține totul în siguranță pe teren accidentat.
Pe lângă asta, Yamaha a montat pe aceasta versiune afișajul TFT vertical de cinci inch – oferind trei teme, inclusiv o opțiune în stilul „road book” Rally Raid pentru cei pasionați de off-road si de asemenea, gasim pe ghidon in partea stanga un comutator de trip pentru cei ce vor sa navigheze dupa roadbook-uri.
Deocamdată nu a fost comunicat prețul pentru România, însă având în vedere că în alte țări diferența de preț față de varianta standard este de 900EUR, ne așteptăm ca varianta Tenere 700 Extreme să coste la noi în jur de 12.000EUR.
Tip motor |
4 timpi, 2-cilindri, Răcit cu lichid, DOHC |
Capacitate cilindrică |
689 cmc |
Alezaj X Cursă |
80,0 × 68,6 mm |
Compresie |
11,5 : 1 |
Putere maximă |
54,0 kW (73,4 PS) la 9.000 rpm |
Cuplu maxim |
68,0 Nm @ 6.500 rpm |
Sistem de ungere |
Carter umed |
Tip ambreiaj |
Umed, Disc multiplu |
Sistem de aprindere |
TCI |
Sistem de aprindere |
Electric |
Sistem de transmisie |
Angrenaj constant, 6-viteze |
Transmisie finală |
Lanţ |
Fuel consumption |
4,16 l/100 km |
CO2 emission |
100 g/km |
Carburator |
Injecţie electronică de benzină |
Cadru |
Balansier dublu, Ţeava tubulara din oţel |
Unghi rolă de direcţie |
27º |
Traseu |
105 mm |
Sistem suspensie faţă |
Furcă telescopică inversată |
Sistem suspensie spate |
suspensie de legătură, Basculă |
Cursă faţă |
230 mm |
Cursă spate |
220 mm |
Frână faţă |
Disc dublu hidraulic, Ø 282 mm |
Frână spate |
Disc simplu hidraulic, Ø 245 mm |
Anvelopă faţă |
90/90 – 21 M/C 54V |
Anvelopă spate |
150/70 R 18 M/C 70 V |
Lungime totală |
2.370 mm |
Lăţime totală |
905 mm |
Înălţime totală |
1.490 mm |
Înălţimea scaunelor |
910 mm |
Baza roţilor |
1.595 mm |
Gardă minimă la sol |
260 mm |
Greutate la plin (inclusiv plin de benzină şi de ulei) |
205 kg |
Capacitate rezervor carburant |
16 l |
Capacitate rezervor ulei |
3 l |