aprilie 26, 2024

motoȘtiri: Yamaha lansează varianta mult așteptată Tenere „Extreme” pentru 2024

Yamaha a adăugat o a cincea opțiune, „Extreme”, la populara lor gamă Ténéré 700, echipând modelul standard cu suspensiile avansate KYB cu cursă lungă de la modelul World Raid, respectiv furci complet reglabile de 43 mm si culoare aurie, promițând o cursă de 230 mm pentru roata din față( cu 20 mm mai mult decât modelul standard)
În partea din spate, veți găsi, de asemenea, un amortizor reglabil complet cu rezervor suplimentar, furnizat, de asemenea, de KYB. La fel ca furcile, există o cursă suplimentară de 20 mm față de modelul standard, aducând-o la 220 mm, cu o garda totală la sol de 260 mm.

Așa cum v-ați aștepta, acest lucru a dus și la o creștere a înălțimii șeii. Destul de inalta la versiunea standard la 875mm, acum a urcat la înălțimea de 910 mm, ceea ce probabil îi va descuraja pe unii motocicliști mai scunzi și mai puțin experimentați. Această înălțime a șeii este similara cu cea a noului DesertX Rally de la Ducati.

În afara sistemului de suspensie, modelul Extreme primește și suporturi de picior din titan ușor pentru o aderență suplimentară și o suprafață cu 35% mai mare atunci când mergeți pe teren accidentat. Mai mult decât atât, veți găsi un ghidaj pentru lanț din aluminiu și un protecțor pentru radiator, plus placa obișnuită de protecție sub cadru pentru a menține totul în siguranță pe teren accidentat.

Pe lângă asta, Yamaha a montat pe aceasta versiune afișajul TFT vertical de cinci inch – oferind trei teme, inclusiv o opțiune în stilul „road book” Rally Raid pentru cei pasionați de off-road si de asemenea, gasim pe ghidon in partea stanga un comutator de trip pentru cei ce vor sa navigheze dupa roadbook-uri.

Deocamdată nu a fost comunicat prețul pentru România, însă având în vedere că în alte țări diferența de preț față de varianta standard este de 900EUR, ne așteptăm ca varianta Tenere 700 Extreme să coste la noi în jur de 12.000EUR.

 

Tip motor

4 timpi, 2-cilindri, Răcit cu lichid, DOHC

Capacitate cilindrică

689 cmc

Alezaj X Cursă

80,0 × 68,6 mm

Compresie

11,5 : 1

Putere maximă

54,0 kW (73,4 PS) la 9.000 rpm

Cuplu maxim

68,0 Nm @ 6.500 rpm

Sistem de ungere

Carter umed

Tip ambreiaj

Umed, Disc multiplu

Sistem de aprindere

TCI

Sistem de aprindere

Electric

Sistem de transmisie

Angrenaj constant, 6-viteze

Transmisie finală

Lanţ

Fuel consumption

4,16 l/100 km

CO2 emission

100 g/km

Carburator

Injecţie electronică de benzină

Cadru

Balansier dublu, Ţeava tubulara din oţel

Unghi rolă de direcţie

27º

Traseu

105 mm

Sistem suspensie faţă

Furcă telescopică inversată

Sistem suspensie spate

suspensie de legătură, Basculă

Cursă faţă

230 mm

Cursă spate

220 mm

Frână faţă

Disc dublu hidraulic, Ø 282 mm

Frână spate

Disc simplu hidraulic, Ø 245 mm

Anvelopă faţă

90/90 – 21 M/C 54V

Anvelopă spate

150/70 R 18 M/C 70 V

Lungime totală

2.370 mm

Lăţime totală

905 mm

Înălţime totală

1.490 mm

Înălţimea scaunelor

910 mm

Baza roţilor

1.595 mm

Gardă minimă la sol

260 mm

Greutate la plin (inclusiv plin de benzină şi de ulei)

205 kg

Capacitate rezervor carburant

16 l

Capacitate rezervor ulei

3 l

Lasă un răspuns

Please disable your adblocker or whitelist this site!